eur:
392.89
usd:
363.34
bux:
72351.87
2024. július 4. csütörtök Ulrik
Útépítő munkások dolgoznak az M85-ös gyorsforgalmi út Enese - Csorna között épülő szakaszán, Győr közelében 2014. szeptember 25-én. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. 450 milliárd forintos infrastrukturális programjának részeként valósul meg az M85 gyorsforgalmi út kiépítése. Az M85-ös gyorsforgalmi út Győr-Csorna közötti, 38 kilométer hosszú, 2x2 sávos szakasza, amely új nyomvonalon épül, 2015 nyarára készül el.
Nyitókép: MTI/Krizsán Csaba

Három útszakasz válik fizetőssé a teherautóknak

A három útszakasz összhosszúsága 80 km fölött van.

Három újonnan épült, már átadott, de eddig ingyenesen használható útszakasz lett díjköteles május 8-tól az e-útdíj rendszerben – írja a kreszvaltozas.hu.

Az új fizetős útszakaszok:

  • M4 autóút 8,5 kilométeres szakasza (Abony);
  • M44 autóút 17 kilométeres szakasza (Kondoros–Békéscsaba);
  • M85 autóút több mint 55,5 kilométeres szakasza (Csorna–Sopron)

Az e-útdíj a 3,5 tonnát meghaladó össztömegű tehergépkocsikra vonatkozik – kivételt képezhetnek az élőállatot, illetve a mezőgazdasági terményeket szállító járművek, amelyeket bizonyos esetekben nem érinti az elektronikus útdíjfizetési kötelezettség. A díjbesorolás alapvetően tengelyszám alapján történik, ennek megfelelően három kategória létezik, a kéttengelyes (J2), a háromtengelyes (J3), illetve négy- vagy többtengelyes (J4) járművek csoportja. Nem csupán az autópályák, hanem az autóutak és főutak bizonyos szakaszai is e-útdíjkötelesek. A díj mértéke a fentieken túl az igénybe vett út típusa mellett a jármű motorjának környezetvédelmi besorolásától is függ.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.05. péntek, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×