eur:
393.17
usd:
364.09
bux:
72070.54
2024. július 4. csütörtök Ulrik
Az előző napon kisiklott mozdony Újfehértó határában 2021. április 21-én. Április 20-án egy mezőgazdasági vontató előbb egy személyvonattal, majd egy szemből érkező másik szerelvénnyel is összeütközött. A traktor vezetője meghalt. Az egyik vonat az ütközéstől kisiklott, a szerelvényen öt utas és a mozdonyvezető megsérült. A vasúti infrastruktúra a jelentősen megrongálódott a balesetben, az egyik vágány helyreállításával a tervek szerint 23-án végezhetnek a MÁV szakemberei.
Nyitókép: MTI/Balázs Attila

Már daruzzák az újfehértónál kisiklott vasúti kocsikat - galéria

Jelentősen megrongálódott a vasúti infrastruktúra az Újfehértónál kedden történt balesetben, az egyik vágány helyreállításával a tervek szerint péntekre végezhetnek a MÁV szakemberei - közölte a cég.

Kedd délután egy ember meghalt és hatan megsérültek, amikor egy traktor a tilos jelzés ellenére behajtott az egyik fénysorompóval biztosított vasúti átjáróba és összeütközött két arra haladó vonattal a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Újfehértó közelében. A mezőgazdasági vontató előbb a Debrecenből Záhonyba tartó személyvonattal ütközött, majd a roncsot a másik vágányon a Záhonyból Püspökladányba tartó személyvonat is elgázolta.

A balesetben a mezőgazdasági vontató sofőrje vesztette életét. A két vonaton összesen mintegy húsz utas tartózkodott; az egyik vonat kisiklott, ezen a szerelvényen utazó öt utas és a mozdonyvezető könnyebben megsérült. A sérültek kedd este elhagyhatták a kórházat.

Daruval dolgoznak a helyszínen

A vasúti pálya, a felsővezeték és annak tartóoszlopai, az útátjáró és a balesetben érintett vasúti járművek komolyan megrongálódtak, a kár az első becslések szerint több tízmillió forint lehet - közölte szerdán a helyszínen Biber Anett, a vasúttársaság szóvivője.

A vizsgálatok szerint az érintett kétvágányú pályaszakaszon óránkénti 120 kilométeres sebességgel közlekedhetnek a vonatok, de a balesetben érintett szerelvények egyike sem haladt ennyivel, a mozdonyvezetők és a vasutasok az utasításoknak megfelelően jártak el. Az útátjárót biztosító fénysorompó a baleset idején jól működött, tehát tilos jelzést mutatott a közút felé - tette hozzá.

A kisiklott szerelvény első kocsiját szerda délben daruval már beemelték a vasúti pályára, majd a nap folyamán az oldalára dőlt, a másik vágányt teljesen elzáró második kocsit is visszaemelik a sínekre.

A cél az, hogy szerda éjszakáig végezzenek ezzel a munkafázissal - ismertette a szóvivő.

A szerelvény mozdonya a traktorral történő ütközés után tizenhat méterre sodródott el a vágánytól és a vasúti töltés alján állt meg. Azt még nem tudják, hogyan emelik be a sínekre. Annyi biztos, hogy a földet ki kell termelni körülötte, akkor lehet megtervezni a visszaemelést, így akár egy-két hétig is tarthat a mozdony műszaki mentése.

A tervek szerint a jobb vágányt péntekre szeretnék helyreállítani és péntek reggelre visszaadni a forgalomnak. A másik vágány helyreállítása a jövő hét végéig is eltarthat, mindkét vágányon ki kell cseréni a síneket és a betonaljakat, a leszakadt felsővezetéket, valamint elvégezni a vágányszabályozást.

  • A záhonyi vasútvonalon szerdán bevezetett ideiglenes közlekedési rendről szólva a szóvivő elmondta, a Debrecen és Nyíregyháza között InterCityvel utazóknak vonatpótló autóbuszra kell átszállni, ezért 30-60 perccel megnő a menetidő.
  • A Mávinform korábbi tájékoztatása szerint Debrecen és Hajdúhadház, illetve Nyíregyháza és Újfehértó között egy-egy személyvonati szerelvény ingázik, Hajdúhadház és Újfehértó között pedig pótlóbuszok közlekednek. A Debrecen-Nyíregyháza szakaszon a normál menetrendben megszokotthoz képest ritkábban indulnak majd a vonatok.
Címlapról ajánljuk
Választanak a britek - Ezek az összetevők vezettek a konzervatív mélypontig

Választanak a britek - Ezek az összetevők vezettek a konzervatív mélypontig

Történelmi vereség - erre van a legnagyobb esély a csütörtöki brit választásokon. Pedig néhány évvel ezelőtt még a Munkáspárt szenvedett hosszú évekre kiható vereséget; csak hát jött a brexit, a Covid, a háború és az energiaválság, a Munksápárt pedig talpra állt, míg a kormánypárt cserélgette a kormányfőket. Az InfoRádió Gálik Zoltánt kérdezte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.04. csütörtök, 18:00
Varga Zs. András
a Kúria elnöke
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×