Infostart.hu
eur:
388.99
usd:
331.34
bux:
108783.37
2025. december 18. csütörtök Auguszta
Védőmaszkot viselő utas a 3-as metró Deák téri állomásán 2020. március 19-én. A koronavírus-járvány miatt jelentősen csökkent az utazók száma a közösségi közlekedés járatain.
Nyitókép: MTI/Koszticsák Szilárd

Kétféle klímarendszert tesztel a BKV a 3-as metrón

Sok még a megválaszolatlan kérdés.

Két különböző gyártó klímaprototípus-rendszerét teszteli a BKV a 3-as metró kocsijan, írja a Magyar Nemzet. A közlekedési vállalat a lap érdeklődésére a rendszerekről csak annyit árult el, hogy azok ideiglenes felszerelése már megtörtént a megfelelő működőképesség ellenőrizhetőségéért. A kétféle klímarendszer működési elvei között nincs különbség, viszont a megvalósítás és a hosszabb távú üzemeltetés szempontjából lehetnek eltérések.

A BKV azt is tudatta:

az ideiglenes klímarendszerek felszereléséhez a metrókocsikat felújító orosz cég, a Metrowagonmash hozzájárult. Ellenkező esetben a kocsikra adott harminc év garancia elveszne.

A lap kérdésre, hogy meddig tart és milyen körülmények között zajlik az ellenőrzés, a BKV azt írta: „a vasúti közlekedésben rendkívül szigorú szabályozók vannak, a végleges rendszer működésének ellenőrzését komoly előkészítési munka fogja megelőzni. A minél magasabb fokú megfelelés érdekében az üzemeltető széles körű, a hatósági előírásnak megfelelő teszteljárásnak fogja alávetni a rendszereket”.

Ha a BKV-nak mint üzemeltetőnek a fontos információk – a sikeres megvalósíthatóság érdekében – kivétel nélkül összeállnak, csak akkor kerülhet sor a közbeszerzési eljárás kiírására. Arra, hogy ez mikor várható leghamarabb, érdemben nem válaszoltak.

Azt sem tudni még, hogy a klíma utólagos beszerelése mennyibe fog kerülni. A BKV tájékoztatása szerint a végső ár a közbeszerzési eljárás során fog kialakulni, a szükséges fedezet előteremtése is ennek függvényében valósulhat meg. A lap becslése szerint ez hat-tízmilliárd forint lehet.

Címlapról ajánljuk
Alig várták, mégis felemás lett a nagy autós engedmény német fogadtatása

Alig várták, mégis felemás lett a nagy autós engedmény német fogadtatása

Az európai, és ezen belül a német autóipar válsága kényszerítette végül az Európai Uniót, hogy módosítsa három évvel ezelőtt hozott határozatát a belső égésű motorok, azaz a benzines és a dízel meghajtású új autók 2035-től tervezett tilalmáról. Az erről szóló, egyelőre még európai parlamenti és tagállami jóváhagyásra váró javaslat Németországban máris vitát váltott ki.

Orbán Viktor: az EU nagyon veszélyes ösvényre lépett

Orbán Viktor miniszterelnök szerint az Európai Unió nagyon veszélyes ösvényre lépett azzal, hogy megkerülte az egyhangúságot a befagyasztott orosz vagyonról szóló, eddig félévente egyhangú döntést igénylő határozatoknál.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.18. csütörtök, 18:00
Lehel László
a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet elnök-igazgatója
Csúnya lett a vége: nagyot esett a Nasdaq

Csúnya lett a vége: nagyot esett a Nasdaq

Ázsiában többnyire emelkedtek a tőzsdék ma reggel, az európai piacokat azonban iránykeresés jellemezte napközben, az amerikai indexek pedig lefordultak délután a technológiai papírok vezetésével. A magyar tőzsde a lemaradók között volt, az OTP és a Richter húzta le a BUX-ot. Mindeközben emelkedik az olajár, miután Donald Trump elrendelte a Venezuelába érkező vagy onnan induló szankcionált olajszállító tartályhajók teljeskörű blokádját, ami új geopolitikai feszültségeket keltett a keresletet övező aggodalmak mellett.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×