Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Nyitókép: Máltai Szeretetszolgálat/Kovács Bence

Néhány lélegzetelállító szám a 30 éves máltai mentőszolgálatról

Jelentős részben segítik önkéntesek a szeretetszolgálat munkáját, például mérnök, operatőr és pap is.

Harmincéves a Magyar Máltai Szeretetszolgálat mentőszolgálata, amelynek rohamkocsiján mintegy ötszáz önkéntes több mint száztízezer embert látott el az elmúlt évtizedekben - közölte a szeretetszolgálat hétfőn az Infostarttal.

Az M28-as hívójelű rohamkocsi Budán, a Batthyány téren állomásozik, innen indul helyszínre. Az Országos Mentőszolgálat ügyeletese évente átlagosan 1500 alkalommal riasztja a mentőautót, amelyhez egyedülálló módon százhúsz tagú személyzet tartozik - olvasható a közleményben. A máltai rohamkocsin szolgálatot teljesítő négy önkéntes - orvos, ápoló, szekundáns, gépkocsivezető - egészségügyi szakdolgozó, illetve a szeretetszolgálat képzésén végzett civil segítő. Utóbbiak között van

  • mérnök,
  • operatőr,
  • katolikus pap,

akik valamennyien kemény vizsgák után, segédápolóként lettek tagjai a mentő személyzetének

A közlemény szerint az önkéntes mentés évszázados hagyományát élesztették fel a magyar máltaiak az 1990-es évek elején, amikor elkezdték szervezni modern kori önkéntes mentőegységeiket. A Szuverén Máltai Lovagrend magyar szervezete egy, a már meglévő mentési rendszerbe illeszkedő, kizárólag önkéntesekkel működtetett mentőszolgálatot alapított 1991-ben, majd nem sokkal később a Magyar Máltai Szeretetszolgálat is elindította rohamkocsiját.

A két szervezet 1993 őszén egyesült, és azóta folyamatosan végzi tevékenységét Budapest területén. A Máltai Mentőszolgálat autói a kezdetektől a legmodernebb eszközökkel felszerelt mentőautókként a legmagasabb kategóriába sorolva rohamkocsiként vonulnak. A máltai mentőegység volt az első, amelyen helyszíni vérrögoldó kezelést lehetett végezni, és a máltai rohamkocsin volt először vezeték nélküli ultrahangkészülék.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 6. 14:02
×
×
×
×