eur:
396.77
usd:
355.4
bux:
74553.8
2024. szeptember 27. péntek Adalbert
Nyitókép: Police.hu

Naponta 58 millió forint bírságot fizetnek a gyorshajtók

Az adatok szerint tavaly közúti forgalom a gyorshajtásoknál kisebb mértékben csökkent.

A 2019-es csúcs után tavaly visszaesett a gyorshajtás miatt kiszabott bírságok száma és a büntetések összege Magyarországon. A Vezess.hu kérte ki a rendőrségtől az objektív felelősség kategóriájába sorolható jogsértések, valamint a sebességtúllépés miatt kiszabott közigazgatási bírságokra vonatkozó részletes adatokat, ebből az derül, hogy 2020-ban összesen 618 184 bírságot postáztak ki. Ez jóval kevesebb a 2019-es 687 501 számnál, és még a 2018-asnál is nagyjából ötezerrel.

Tavaly 21 415 600 000 forint értékben kellett büntetést fizetniük a gyorshajtóknak.

Ez az előző évhez képest 2,2 milliárd forintos, 9,3 százalékos csökkenés.

Naponta 58,5 millió forintot volt a bírság összege, az átlagos büntetés pedig 34 643 forint volt, vagyis vélhetően a többség a minimális tételt, 30 ezer forintot fizetett be szabálytalansága utána.

A portál azt írja, a közúti forgalom a gyorshajtásoknál kisebb mértékben csökkent. Az ORFK-OBB a VÉDA-rendszer áthaladási számaira támaszkodva, 2019 és 2020 első 11 hónapját összevetve átlagosan 5 százalékos forgalomcsökkenésről adott hírt, vagyis mintegy fele akkorát, mint a bírságszám csökkenése.

A gyorshajtás mellett más miatt is kellett fizetniük az autósoknak, de jóval kevesebbet. A biztonsági öv használatára, a járművezető szervezetében a szeszes ital fogyasztásából származó alkohol tilalmára („ittas vezetés”), valamint a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülék jelzéseire vonatkozó egyes előírások megsértése miatt összesen 1 191 163 000 forintos bírságot szabtak ki.

Minden egyéb kihágás további 642,6 millió forintot jelentett a sofőröknek, vagyis összesen 23,249 milliárd forint közigazgatási bírságot rótt ki a rendőrség tavaly.

Címlapról ajánljuk
Koppintás és „rablás” a riválistól, nyerő pilótapáros a fedélzeten – a McLaren felemelkedésének háttere

Koppintás és „rablás” a riválistól, nyerő pilótapáros a fedélzeten – a McLaren felemelkedésének háttere

A McLarennél Lewis Hamilton 2012-es távozása után komoly vesszőfutás kezdődött, ami főként a rossz motorválasztás számlájára volt írható. Az elmúlt években viszont sokat fejlesztett a brit istálló, aminek a gyümölcse az idei szezonra érett be – mondta az InfoRádióban a Motorsport Online főszerkesztője. Vámosi Péter arról is beszélt, hogy a Lando Norris–Oscar Piastri páros nagyon jól működik, igaz, vannak hiányosságaik is, így egyáltalán nem lehet leírni Max Verstappent.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.27. péntek, 18:00
Steinbach József
a Magyarországi Református Egyház Zsinatának lelkészi elnöke
EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. szeptember 27. 12:41
×
×
×
×