Az elmúlt időszak szélsőséges időjárása miatt jelentős számban alakultak ki útburkolati hibák, amelyeket tartósan csak akkor lehet javítani, ha érkezik a felmelegedés - közölte az InfoRádióval a Magyar Közút kommunikációs vezetője, Pécsi Norbert, aki arról is beszélt, hogy melyek azok a legfontosabb útvonalak, ahol a kátyúk miatt változásokra lehet számítani.
"A múlt héten még alapvetően a hóeltakarításra és a síkosságmentesítésre kellett koncentrálni, ennek során közel 30 ezer tonnányi útszóró sót és mintegy 2 millió liter kalcium-klorid oldatot juttattunk ki az általunk kezelt úthálózatra, viszont
az ilyenkor tapasztalható fagyásos-olvadásos, csapadékos-száraz, szélsőséges időszakban az országos közúthálózaton megjelennek újabb úthibák,
ám épp ebben az időben nem lehet javítani, majd csak ha tartósan 0 fok feletti, száraz idő jön" - jelezte.
Ebben az időszakban - márciusig - hidegaszfaltos technológiával, utántömörödő aszfalttal tudnak dolgozni csak, s ez ideiglenes megoldást jelent, mostanság az M1-es, M7-es, M3-as, M0-s utakon javítanak, a gyorsforgalmi utak tehát előnyt élveznek. Ezt követően térnek át a főutakra, mellékutakra, még úgy is, hogy a legtöbb hiba azért mégiscsak a mellékutakon keletkezik.
Pécsi Norbert még azt is elárulta, hogy több oka van annak, hogy nem dolgoznak ilyenkor meleg aszfalttal:
- a tartós megoldást jelentő melegaszfalt-keverők döntő többsége zárva tart
- a melegaszfalt-keverő telepeken ilyenkor van éves karbantartás
- a téli időszakban csak korlátozott távolságra lehet meleg aszfaltot szállítani, az ugyanis kihűl s bedolgozhatatlanná válik.
2021 szerinte rekordév lesz a felújítások szempontjából, az elmúlt 10 évben 6000 kilométernyi út újult meg, most egy év alatt 1000 fog, döntően a mellékúthálózaton.