Infostart.hu
eur:
385.19
usd:
328.11
bux:
109607.58
2025. december 13. szombat Luca, Otília
Vízzel teli kátyú az úttesten a debreceni Déli soron 2019. január 15-én.
Nyitókép: MTI/Czeglédi Zsolt

Kátyúhelyzet: ilyen időben nem lehet mit tenni – mondja a Magyar Közút

Ideiglenes "tömésekkel" próbálkoznak, főként az autópályákon, noha a mellékutakon sokkal több gond keletkezik.

Az elmúlt időszak szélsőséges időjárása miatt jelentős számban alakultak ki útburkolati hibák, amelyeket tartósan csak akkor lehet javítani, ha érkezik a felmelegedés - közölte az InfoRádióval a Magyar Közút kommunikációs vezetője, Pécsi Norbert, aki arról is beszélt, hogy melyek azok a legfontosabb útvonalak, ahol a kátyúk miatt változásokra lehet számítani.

"A múlt héten még alapvetően a hóeltakarításra és a síkosságmentesítésre kellett koncentrálni, ennek során közel 30 ezer tonnányi útszóró sót és mintegy 2 millió liter kalcium-klorid oldatot juttattunk ki az általunk kezelt úthálózatra, viszont

az ilyenkor tapasztalható fagyásos-olvadásos, csapadékos-száraz, szélsőséges időszakban az országos közúthálózaton megjelennek újabb úthibák,

ám épp ebben az időben nem lehet javítani, majd csak ha tartósan 0 fok feletti, száraz idő jön" - jelezte.

Ebben az időszakban - márciusig - hidegaszfaltos technológiával, utántömörödő aszfalttal tudnak dolgozni csak, s ez ideiglenes megoldást jelent, mostanság az M1-es, M7-es, M3-as, M0-s utakon javítanak, a gyorsforgalmi utak tehát előnyt élveznek. Ezt követően térnek át a főutakra, mellékutakra, még úgy is, hogy a legtöbb hiba azért mégiscsak a mellékutakon keletkezik.

Pécsi Norbert még azt is elárulta, hogy több oka van annak, hogy nem dolgoznak ilyenkor meleg aszfalttal:

  • a tartós megoldást jelentő melegaszfalt-keverők döntő többsége zárva tart
  • a melegaszfalt-keverő telepeken ilyenkor van éves karbantartás
  • a téli időszakban csak korlátozott távolságra lehet meleg aszfaltot szállítani, az ugyanis kihűl s bedolgozhatatlanná válik.

2021 szerinte rekordév lesz a felújítások szempontjából, az elmúlt 10 évben 6000 kilométernyi út újult meg, most egy év alatt 1000 fog, döntően a mellékúthálózaton.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Amikor a politikai ígéretből adminisztratív rémálom lesz
Vagyonadó

Amikor a politikai ígéretből adminisztratív rémálom lesz

A vagyonadó mindig jól mutat a kampányplakáton: egyszerű üzenet, könnyű célpont, morális fölény. Csakhogy ahol valóban nekifutottak a bevezetésének, ott az állam rendre összeomlott a mérés, az értékelés és a jogi megfelelés terhei alatt. Franciaország, Németország, India és Argentína példája ugyanazt mutatja: a vagyonadó technikailag szinte megvalósíthatatlan. A politikai szlogen így tehát marad, maga az adó viszont többnyire elbukik.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.15. hétfő, 18:00
Mészáros Andor
az Eötvös Loránd Tudományegyetem BTK Történeti Intézetének docense
Hollywoodi álmok vs. valóság: miért nem használják ezeket a látványos fegyvereket a hadseregek?

Hollywoodi álmok vs. valóság: miért nem használják ezeket a látványos fegyvereket a hadseregek?

A hollywoodi blockbusterek és a tömegeket szórakoztató videojátékok korában elkerülhetetlen, hogy bizonyos fegyverek az indokoltnál jóval nagyobb médiafigyelmet kapjanak pusztán azért, mert ezekben a médiumokban jól néznek ki. Előző cikkünkben összeszedtünk néhányat a legismertebb klisékből, de annyi ilyen eszköz van, hogy akár egy kisebb könyvet is írhatnánk róluk. Bár ezt azért nem vállaljuk be, néhányat még összegyűjtöttünk a filmek és játékok által piedesztálra helyezett fegyverek közül, amiket a valóságban vagy ritkán használnak, vagy teljesen máshogy, mint ahogy mi gondolnánk.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×