eur:
397.43
usd:
358.2
bux:
74144.88
2024. október 1. kedd Malvin
Biciklis halad a fővárosi Nagykörúton kialakított ideiglenes kerékpársávon 2020. május 23-án.
Nyitókép: MTI/Mónus Márton

Révész Máriusz: a néhány vödör festékkel felpingált kerékpárutak nem kívánatosak

A nagyvárosok közlekedési gondjait ma már nem csak Európában, de az autózás nagyhatalmának számító Amerikában is kerékpározással, gyaloglással, vagy más, kis helyigényű eszközzel igyekeznek javítani – hangsúlyozta Révész Máriusz, az aktív Magyarországért felelős kormánybiztos.

Soha nem látott mértékben épül a magyarországi kerékpáros infrastruktúra, fogalmazott az InfoRádiónak Révész Máriusz, példaként említve a Tiszafüred és Poroszló közötti szakaszt, amivel bezárult a Tisza-tó körüli kerékpárút, a Berettyóújfalut Tépével összekötő pályát, aminek köszönhetően csaknem teljes lett a Debrecent Nagykanizsával összekötő kerékpárút, valamint átadásra került a Budapest–Szentendrei kerékpárút is. Ezen felül kezdetét vette az elektromos bringaváráslást támogató program, több más nyugat-európai országhoz hasonlóan. Nem beszélve arról, hogy a közlekedésbiztonság növelése érdekében nemsokára alapvizsgát kell tennie a gyermekeknek, azt szolgálva, hogy bölcsebben közlekedjenek, mint a előttük álló generációk – tette hozzá a kormánybiztos.

Révész Máriusz arra is kitért, hogy a magyar kormány 4 milliárd forintot biztosított kerékpárutak tervezésére; mindezek megvalósítása a megyék és civilszervezetek bevonásával történik. Reményei szerint

év végére mintegy 1500 kilométernyi terv állhat majd a rendelkezésre,

lehetővé téve azt, hogy a következő uniós programozási időszakban – a korábbi gyakorlathoz képest – sokkal gyorsabban épülhessenek kerékpárutak a biztosított forrásokból.

A kormánybiztos személyes szívügyének nevezte továbbá, hogy a személetben is valamiféle változást érjenek el a városokban, amelyek próbálják a forgalomtól elzárt, forgalomtól csillapított területek nagyságát növelni, és szinte kivétel nélkül hatalmas kommunikációs kampányokat áldoznak arra, hogy a kerékpáros közlekedés részarányát növeljék. Megjegyezte, a világ légautóközpontúbb országában, az Egyesült Államokban is, már hihetetlen erőket fordítanak arra, hogy az autókra optimalizált nagyvárosaikban próbálják a gyalogos és a kerékpáros közlekedés feltételeit nagyon nagy mértékben javítani.

Tehát világtrend, hogy a közösségi kerékpáros- és gyalogos közlekedés próbálják erősíteni Nyugaton a nagyvárosokban.

Révész Máriusz az InfoRádiónak nyilatkozva az angol kerékpáros és gyalogos közlekedési stratégiára is felhívta a figyelmet, amely a „Fokozatváltás” címet, és a „Merész jövőkép a kerékpározásról és gyaloglásról” alcímet viseli. Az anyaghoz Boris Johonson miniszterelnök szolgáltatta az előszót, amit a magyar kormánybiztos fantasztikusnak jellemzett. „A kerékpározás öröme abban rejlik, hogy nemcsak mi nyerünk vele, sőt, nem is csak egészségesek leszünk tőle, több millió embertársunk javát is szolgálja, függetlenül attól, hogy ő maguk kerékpárra akarnak-e pattanni egyáltalán. Kevesebb szennyezést és kevesebb zajt okoz, nagyobb forgalmat vonz az utcafronton működő üzletekbe, kevesebb autót jelent a közlekedési lámpáknál az előttünk várakozó kocsisorban” – idézte Révész Máriusz a brit kormányfő mondatait.

Bár a magyarországi nagyvárosok valamivel közelebb állnak Koppenhágához, (amely lényegében a kerékpárosok Mekkájának is tekinthető – szerk. megj.), mint az igazán autókra optimalizált amerikai nagyvárosokhoz, a kutatások szerint a legfőbb akadálya idehaza, hogy még többen nyeregbe szálljanak, hogy az emberek nem érzik biztonságosnak ezt a fajta közlekedést. Ezért Magyarországon is abba az irányba kell elmozdulni, hogy biztonságos kerékpárutak épüljenek – emelte ki a kormánypárti politikus, aki szerint

sem az utak szélén futó kétirányú, sem a néhány vödör festékkel felfestett kerékpárutak nem biztonságosnak.

Vagyis a kívánatos kerékpárút mind a gyalogosoktól, mind az úttesttől el vannak különítve, akár némi szintbeli eltéréssel együtt. (Ez a korppenhágai típus)

Révész Máriusz arra is rámutatott,

ha az infrastruktúrák jól vannak kiépítve, akkor az egységnyi útfelületre jutó emberek száma a kerékpárosoknál általában sokkal magasabb, mint az autós közlekedésnél.

Ezért hirdették meg Magyarországon is a munkába járás segítésére az elektromos rásegítésű kerékpárok megvásárlását támogató programot, amire már több mint 2000 igény érkezett, és a rendelkezésre álló 1 milliárd forintos keret várhatóan tavasz végére el fog fogyni – tette hozzá a szakember.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Kövér László Orbán Balázsról, a Tisza Pártról és a jegybankelnök megválasztásáról

Kövér László Orbán Balázsról, a Tisza Pártról és a jegybankelnök megválasztásáról

Aki államtitkári pozíciót tölt be, az ne kezdjen el értelmiségi módon viselkedni és okoskodni, mert hibát követ el, vagy ha nem is követ el hibát, de megkeresik benne azt a lehetőséget, hogy ellene fordítsák azt, amit mondott – mondta Kövér László, az Országgyűlés és a Fidesz országos választmányának elnöke az InfoRádió Aréna című műsorában. Beszélt a költségvetés elfogadásának várható időpontjáról, a leendő jegybank elnök személyéről, az amerikai elnökválasztásról és az Európai Unió és Magyarország jövőbeni kapcsolatáról is.

"Libanon az ország történetének egyik legveszélyesebb szakaszába ért"

Heves összecsapások folynak az izraeli hadsereg egyik hadosztálya és a Hezbollah között Dél-Libanonban. Megszólalt az országába való izraeli behatolásról Nadzsib Mikati kormányfő.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.10.01. kedd, 18:00
Csató Gábor
az Országos Mentőszolgálat főigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×