A budapesti trolibusz-járműbeszerzés és kapcsolódó infrastruktúra-fejlesztés során már 2018-ban vettek tíz szóló és tizenegy csuklós trolibuszt a Solaris-Skoda gyártótól. A trolibusz-közlekedés üzembiztos és gazdaságos üzemeltetéséhez ugyanakkor megfelelő felsővezeték-hálózat is szükséges - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).
A fejlesztés részeként a Baross utcai - jelenleg használaton kívüli - troli-felsővezetéket ismét bekötik a hálózatba. Ennek eredményeképp a Harminckettesek tere és a Kálvin tér közötti útvonalon is felsővezetékes üzemmódban, gazdaságosabban közlekedhetnek a trolik.
Az elektromos terhelésnövekedés miatt fejlesztik a villamos betápláló kábeleket, új felsővezeték-szakaszokat építenek, a Kálvin téren új felsővezetéktartó oszlopokat telepítenek, a Szabó Ervin téren lévő oszlopokat pedig megerősítettre cserélik - jelezték.
Közölték azt is, a "Budapesti trolibusz-járműbeszerzés és kapcsolódó infrastruktúra-fejlesztés" elnevezésű projekt a Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ egyik kiemelt közlekedésfejlesztési beruházása.
A teljes projekt megvalósítását az Európai Unió az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program keretében a Kohéziós Alapból 3,891 milliárd forinttal támogatja. A támogatási szerződés teljes összege a fővárosi önrésszel mintegy nettó négymilliárd forint.