Újabb mérföldkőhöz érkezett a HungaroControl integrált toronyirányítási rendszert megújító programja (mirTWR), amelynek köszönhetően a légiforgalmi irányítók a távoli tornyok számára előírt legmagasabb szintű technológiai követelményeknek is megfelelő munkakörnyezetben láthatják el feladataikat, és akár az irányítás helyszínétől jelentős távolságra lévő repülőterek forgalmát is kezelhetik majd.
A több, egymásra épülő fejlesztésből álló beruházás részeként idén a budapesti repülőtéren üzemelő, úgynevezett multilaterációs rendszer (MLAT) korszerűsödésével
tovább növekedhet a hazai légi közlekedés biztonsága.
Az MLAT a repülőtér területén mozgó légi és földi járművek azonosítását végzi – a légiforgalmi irányítók számára megjelöli az adott járművek címkeadatait a képernyőn, ezzel segítve a pozíciójuk minél pontosabb meghatározását – olvasható a társaság sajtóközleményében. A légikikötő műveleti területén zajló mozgások pontos követése kiemelt fontosságú a légi közlekedés biztonsága szempontjából. Az irányítók ezen adatok alapján mérik fel a repülőtér aktuális forgalmi helyzetképét, így garantálva a repülőgépek és egyéb földi járművek közlekedésének rendjét.
Az MLAT teljesítményét alapvetően befolyásolják a terepviszonyok, a rendszert képező adók és vevők geometriai elhelyezkedése. A multilaterációs rendszer pontossági értékei jelenleg is megfelelnek a Polgári Repülési Berendezésekkel Foglalkozó Európai Szervezet (EUROCAE) által meghatározott nemzetközi szabványnak.
A mostani bővítés azonban a nemzetközi szervezet által előírtaknál is jóval pontosabb pozíciómeghatározást tesz majd lehetővé.