eur:
397.22
usd:
356.59
bux:
0
2024. október 1. kedd Malvin
A HungaroControl kényszerhelyzeti központja Budapesten 2020. október 13-án. Frissíti léginavigációs és hangkommunikációs rendszereit, valamint felújítja a 2012-ben átadott irányítóterem berendezéseit a magyar légiforgalmi szolgálat. A projekt első lépéseként a légiforgalmi irányítást átköltöztették a kényszerhelyzeti központba, várhatóan áprilisig innen látják el feladataikat a szakemberek.
Nyitókép: MTI/Koszticsák Szilárd

A HungaroControl emeli a tétet a repülésbiztonság terén

Az idén megújul a budapesti repülőtér területén mozgó légi és földi járművek pontos követését, illetve azonosítását segítő rendszer. A beruházás a nagyszabású, mintegy hárommilliárd forintból megvalósuló mirTWR projekt fontos állomása, amely egyszersmind megalapozza a jövő repülőtéri irányítását.

Újabb mérföldkőhöz érkezett a HungaroControl integrált toronyirányítási rendszert megújító programja (mirTWR), amelynek köszönhetően a légiforgalmi irányítók a távoli tornyok számára előírt legmagasabb szintű technológiai követelményeknek is megfelelő munkakörnyezetben láthatják el feladataikat, és akár az irányítás helyszínétől jelentős távolságra lévő repülőterek forgalmát is kezelhetik majd.

A több, egymásra épülő fejlesztésből álló beruházás részeként idén a budapesti repülőtéren üzemelő, úgynevezett multilaterációs rendszer (MLAT) korszerűsödésével

tovább növekedhet a hazai légi közlekedés biztonsága.

Az MLAT a repülőtér területén mozgó légi és földi járművek azonosítását végzi – a légiforgalmi irányítók számára megjelöli az adott járművek címkeadatait a képernyőn, ezzel segítve a pozíciójuk minél pontosabb meghatározását – olvasható a társaság sajtóközleményében. A légikikötő műveleti területén zajló mozgások pontos követése kiemelt fontosságú a légi közlekedés biztonsága szempontjából. Az irányítók ezen adatok alapján mérik fel a repülőtér aktuális forgalmi helyzetképét, így garantálva a repülőgépek és egyéb földi járművek közlekedésének rendjét.

Az MLAT teljesítményét alapvetően befolyásolják a terepviszonyok, a rendszert képező adók és vevők geometriai elhelyezkedése. A multilaterációs rendszer pontossági értékei jelenleg is megfelelnek a Polgári Repülési Berendezésekkel Foglalkozó Európai Szervezet (EUROCAE) által meghatározott nemzetközi szabványnak.

A mostani bővítés azonban a nemzetközi szervezet által előírtaknál is jóval pontosabb pozíciómeghatározást tesz majd lehetővé.
Címlapról ajánljuk

Kerékpáros-vb-t rendezne Magyarország – így reagált a nemzetközi szövetség

A Magyar Kerékpáros Szövetség elnöke a múlt heti, zürichi éves kongresszuson jelezte a nemzetközi szövetségnek, hogy hazánk országúti világbajnokságot rendezne, sőt más szakágak világversenyeinek idehozatala is szóba jöhet. Az egyre sikeresebb Tour de Hongrie révén az infrastruktúra adott, Schneller Domonkos az InfoRádióban elmondta, hogy milyen egyéb feltételeknek kellene még teljesülniük ahhoz, hogy az álom valósággá váljon.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.10.01. kedd, 18:00
Csató Gábor
az Országos Mentőszolgálat főigazgatója
Támadásba lendült Izrael - Hogyan reagálnak a tőzsdék?

Támadásba lendült Izrael - Hogyan reagálnak a tőzsdék?

Tegnap este Izrael elkezdte támadni Libanon határmenti területeit, a piacokon egyelőre azonban mérsékelt reakciókat hozott az esemény. Ahogy az ilyenkor lenni szokott, a befektetők a menekülőeszköznek számító arany felé kezdtek el fordulni. Ami a tőzsdei mozgásokat illeti, Ázsiában ma reggel felemás hangulatban telik a kereskedés, míg Európában a tegnapi esés követően kisebb felpattanás, Amerikában pedig kisebb esés jöhet.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×