Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
A Gellért-hegy a Citadellával és a Szabadság-szoborral 2020. október 21-én.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Kissé elakadt a Citadella-projekt

A generáltervezői feladataira kiírt közbeszerzés eredménytelen lett, miután csak érvénytelen ajánlatok érkeztek a felhívásra.

A közbeszerzési eljárás eredménytelenségét az ajánlatkérő Várkapitányság Integrált Területfejlesztési Központ Nonprofit Zrt. közölte az uniós közbeszerzési közlönyben.

A tervezés része lett volna a Magyar Szabadságharcosok interaktív múzeum és emlékpark kialakítása. Ennek érdekében a Citadella épületének alkalmassá tétele a korszerű múzeumi funkciók és technikai fejlesztések befogadására és azok kiszolgálására, építészeti értékeinek szükséges részleges helyreállítása.

A Napi.hu felidézi, a Citadella felújítására 20 milliárd forint keretösszegű közbeszerzést írt ki a Várkapitányság Nonprofit Zrt. Ennek célja a Citadella felújítása során ellátandó kivitelezési és egyéb kapcsolódó feladatok ellátása, négy évre. (Az ajánlatkérő a Miniszterelnökséghez tartozik és üzemelteti, fejleszti a Budai Vár állami műemlék ingatlanait is.)

A közbeszerzési felhívásban szereplő 20 milliárd forintot novemberben hagyta jóvá a kormány egy határozattal. Az idei központi költségvetést 16 milliárd forint terheli, a maradékot a 2022-es büdzsé tartalmazza.

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×