Infostart.hu
eur:
387
usd:
328.61
bux:
0
2025. december 26. péntek István
A Közlekedési Hatóság ellenőre zajszintmérést végez egy autón az idei közúti közlekedési környezetvédelmi akción Budapest határában 2020. szeptember 21-én. Az ezen a napon kezdődött és péntekig, szeptember 25-ig tartó akcióban a közlekedési felügyeletek Budapesten, Debrecenben, Győrben és Szegeden 600-700 méréssel vizsgálják meg a járművek környezetvédelmi állapotát. A rossz beállítású, erősen szennyező gépkocsikon a szükséges javításokat két hónapon belül el kell végezni, majd műszaki-környezetvédelmi vizsgán kell részt venniük.
Nyitókép: Máthé Zoltán

Idén már zajt is mérnek a Közúti Közlekedési Környezetvédelmi Akcióban

Péntekig tart az idei közúti közlekedési környezetvédelmi akció, melynek elsődleges célja a károsanyag-kibocsátás mérése, valamint már a zajkibocsátás ellenőrzése is.

A közlekedési felügyeletek Budapesten, Debrecenben, Győrben és Szegeden 600-700 méréssel vizsgálják meg a járművek környezetvédelmi állapotát.

A rossz beállítású, erősen szennyező gépkocsikon a szükséges javításokat két hónapon belül el kell végezni, majd műszaki-környezetvédelmi vizsgán kell részt venni

- jelentette be az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára.

A felmérést a Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. (KTI) szervezi az ITM támogatásával. A 24 éve indult akciósorozat idén zajméréssel bővül, de nem büntetik a túl hangos autók üzemeltetőit, csak adatgyűjtést végeznek. Az államtitkár szerint az akciót környezetvédelmi szempontok indokolják.

  • Magyarországon az üvegházhatású gázok ötödét a közlekedés, ezen belül 98 százalékban a közúti közlekedés bocsátja ki.
  • A műszaki állapot javításával egy gépkocsi szennyezése akár 40-60 százalékkal is csökkenthető.
  • Tavaly már csak a vizsgált járművek tizedét találták hibásnak a szakemberek, noha az ezredfordulón még a dízelmotoros autóknak csak kevesebb mint a fele, míg a benzinmotorosoknak a kétharmada felelt meg a követelményeknek.

A használt járművek élénkülő behozatala miatt a több mint 3,8 milliós belföldi járműállomány átlagos életkora meghaladja a 14 évet - hívta fel a figyelmet Mosóczi László. Szorgalmazta emiatt a gépkocsipark korszerűsítését, de a vasúti szolgáltatások, valamint a kerékpáros infrastruktúra korszerűsítését is, hogy versenyképes megoldást jelentsenek a közlekedésben az autózás mellett.

A kormány - mint mondta - a tiszta, élhető Magyarország érdekében fokozottan támogatja a környezetkímélő közlekedési módok térnyerését, ezért 2016 óta már több mint 10 milliárd forinttal támogatta a tisztán elektromos meghajtású gépjárművek beszerzését.

A zöld rendszámmal közlekedő autók száma meghaladja a 20 ezret,

vagyis tavaly január óta több mint kétszeresére nőtt, míg az idén, az első fél évben Magyarország érte el a legnagyobb arányú növekedést az alternatív hajtású autók forgalomba helyezésében. Az államtitkár az autózás mellett a közösségi közlekedés zöldítéséről is szólt. Elektromos buszok beszerzésére 10 év alatt 36 milliárd forint támogatást biztosít a kormány, és a tervek szerint 2030-ra minden második busz környezetbarát lesz a magyar nagyvárosok helyi közlekedésében. A korszerű járművek nem csupán a környezet védelméhez járulnak hozzá, de a városi életminőséget is javítják - mondta Mosóczi László.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Az Országgyűlés 2025-ben is sok szenvedélyes vitát folytatott le és számos fontos jogszabályt alkotott meg, amelyekről – a napirend előtti felszólalásokról, az interpellációkról, a kérdésekről, az azonnali kérdésekről, az általános vitákról, a határozathozatalokról és a bizottsági ülésekről – év közben részletesen beszámolt az InfoRádió, most a leglényegesebb idei parlamenti történéseket és döntéseket idézi fel ez az összeállítás.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×