Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.1
bux:
0
2025. december 25. csütörtök Eugénia
Nyitókép: Pixabay

Valóban vett egy teherszállító repülőt a magyar kormány

A Qatar Airways Airbus A-330 200F típusú légi teherszállító gépe kerül Magyarországra.

A közelmúltban írta meg az Origo, hogy a Külgazdasági és Külügyminisztérium megvette a járművet azért, hogy a járványban minden védekezéshez szükséges eszköz időben megérkezzen Magyarországra, illetve később más feladatok esetére is legyen egy ilyen gép az országban.

Újságírói kérdésre a pénteki Kormányinfón Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter megerősítette a vásárlás tényét, valamint az annak indoklásaként írtakat, vagyis hogy

tavasszal "csak egy dolog hiányzott, és az egy teherszállító gép volt, hogy hatékonyabban lehessen szállítani Kínából a maszkokat és a lélegeztetőgépeket".

Azt is lehetett már tudni, hogy – a korábban vásárolt repülőktől eltérően – az új gép nem a Magyar Honvédség flottájába fog kerülni, hanem a Wizz Airhez. A tavaszi repülős szállításokat is lebonyolító légicég azt közölte, hogy egyelőre még zajlanak a tárgyalások, és most Gulyás Gergely sem tudott még konkrétumokat mondani.

A külügyi tárca előzőleg arról számolt be, hogy amikor a gépnek a jövőben nem kell állami feladatot ellátnia, a Wizz Air használja majd, vagyis a magyar állam a szabad kapacitást bérbe adja, így

a gép bevételt is termel.

A polgári lajstromnak egyébként annyi előnye minden bizonnyal lehet, hogy az útvonal megtervezése és a leszállások engedélyeztetése egyszerűbb, mint ha katonai lajstromú járműről lenne szó, márpedig a járványhelyzetben minden idő számíthat.

Hátránya inkább a géptípusnak lehet, hiszen az sem a Wizz Air, sem a honvédség flottájába nem illik. Használata ugyanakkor praktikus, hiszen a típust kifejezetten teherszállításra tervezték, sokoldalú rakodórendszert kapott, többféle elhelyezési variációban képes kezelni raklapokat és konténereket is.

Talán nem is a maszkok vagy más védőeszközök beszerzése lesz a fő cél a géppel, hanem az oltások szállítása. Mint azt az Infostart is megírta, e szerek többségét (erősen) hűteni kell, továbbá nagy mennyiség szükséges majd belőlük, különösképp ha olyan vakcináról lesz szó, amelyet ismételve, két dózisban kell beadni.

Az Airportal.hu egyébként kiszámolta, hogy óriási feladat lesz a koronavírus elleni oltóanyagok célba juttatása: fejenként egy vakcinát számolva a világon élő 7,8 milliárd ember számára, összesen 8 000 Boeing 747-es áruszállító repülőgépnek megfelelő kapacitásra lenne szükség.

Címlapról ajánljuk

Szakértő: fegyveres bandák uralják Líbiát és osztozkodnak a mesés energiavagyonon – de mit csináljon Európa?

Moammer el-Kadhafi uralmának 2011-es megdöntése óta polgárháborúról polgárháborúra bukdácsol az észak-afrikai emirátus, a fel-fellángoló konfliktusokba pedig időnként Európa nagyhatalmai is beleállnak, pedig még az Egyesült Államok is tudja: nem jó itt „megégni”. Marsai Viktor, a Migrációkutató Intézet igazgatója beszélt a helyzetről az InfoRádióban, és arról is, mitől is függ, hogy indulnak-e onnan migránsok Európába vagy sem.
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×