eur:
410.55
usd:
391.87
bux:
79822.75
2024. november 25. hétfő Katalin
Védőmaszkot viselő utasok szállnak fel egy villamosra a Széll Kálmán téren 2020. április 27-én. Ettől a naptól csak sállal, kendővel vagy maszkkal eltakart arccal szabad felszállni a fővárosi tömegközlekedés járataira, s így lehet csak boltba menni és taxival utazni a koronavírus-járvány terjedésének megakadályozása érdekében. Az intézkedés nem vonatkozik a 6 éven aluli utasokra. A rendelkezés betartásának elősegítése érdekében a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a Főpolgármesteri Hivatal több csomópontban mosható és vasalható textilmaszkot oszt az utazóknak.
Nyitókép: MTI/Szigetváry Zsolt

Jön az ingyenes kerékpárszállítás a BKK-n - részletek

Három hónapos tesztidőszak jön, karácsonyig kell kiderülnie, van-e erre igény.

A BKK az utazási lehetőségek kombinálására biztatja a fővárosban és az agglomerációban közlekedőket, ösztönzésül szeptembertől egy három hónapos tesztidőszakra hétvégenként díjmentesen lehet kerékpárt szállítani minden arra alkalmas vonalon, a kerékpárosoknak csak a saját maguk részére kötelező az érvényes jegy vagy bérlet.

A kerékpárszállítási szolgáltatás fejlesztésére a járványhelyzetben megnövekedett kerékpáros forgalomra tekintettel kerül sor - közölte a BKK az Infostarttal.

A fővárosban és az agglomerációban jelenleg egy vonaljegy érvényesítésével vagy kerékpárosbérlettel vehető igénybe a bicikliszállítás az arra alkalmas vonalakon. Kísérleti jelleggel ez a szabály változik szeptembertől december elejéig hétvégenként: szombaton és vasárnap nem kell külön a kerékpárszállításért fizetni azoknak, akik rendelkeznek az utazásukhoz szükséges jeggyel vagy bérlettel.

Az érintett járművek: H5-ös, a H6-os, a H8-as, a H9-es HÉV, fogaskerekű, minden Tátra-típusú villamos a budai fonódó 17-es, 41-es, 56A, az 59-es, és a 61-es vonala, a 65-165-ös és a 212-es busz, a 77-es trolibusz, továbbá a D14-es, Csepelt Soroksárral összekötő átkelőhajó.

Kivételt képez a hétvégi díjmentesség alól a H7-es HÉV, ahol a Kvassay híd felújítási munkái miatt jelenleg nehezebb körülmények között lehet utazni, ezért a szolgáltatók nem szeretnék többletforgalommal terhelni a vonalat.

A három hónapos tesztidőszak lehetőséget ad arra, hogy a BKK, a BKV és HÉV-vonalakat üzemeltető MÁV-HÉV együttesen felmérje, a jelentős kedvezménynek köszönhetően mennyivel többen veszik igénybe a bicikliszállítási szolgáltatást. A tapasztalatok hozzásegítik a társaságokat ahhoz, hogy a későbbiekben döntsenek a szolgáltatás esetleges kiterjesztéséről, meghosszabbításáról is.

A hétköznap továbbra is használható kerékpárbérlet egyébként igen kedvező, havi 540 forintos áron vásárolható meg.

A kerékpárszállítással kapcsolatban még több információ olvasható a BKK és a MÁV-HÉV honlapján.

Fürjes Balázs: jó döntés

Jó döntésnek tartja a hétvégi díjmentes kerékpárszállítást a fővárosi tömegközlekedésben a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára.

Fürjes Balázs pénteken a Twitter-oldalán azt írta, hogy jó döntést jelentett be együtt a kormányzati MÁV és a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).

"Sajnálom, hogy a munkanapi körúti autós forgalom megbénításáról nincs egyeztetés, nem kapunk válaszokat" - tette hozzá az államtitkár.

Címlapról ajánljuk
„Helyettünk is hős” – Megnyílt a Puskás Múzeum

„Helyettünk is hős” – Megnyílt a Puskás Múzeum

"A magyar futball öröksége kötelez és muníciót is ad nekünk" – mondta a megnyitón Orbán Viktor miniszterelnök, Puskás Ferencet a magyar futballisták és minden 10-esek példaképének nevezve, akiről Czibor Zoltán azt mondta: "ha az Öcsi egyszer belerúgott a labdába, abból két gól lett".
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
Az innovációs ökoszisztéma felrázása érdekében új vezetői posztot is bevet az NKFI Hivatal

Az innovációs ökoszisztéma felrázása érdekében új vezetői posztot is bevet az NKFI Hivatal

A Kutatási Kiválósági Tanácsban (KKT) október 1-jétől betöltött elnöki pozíciója mellett az innovációra és tudománypolitikára fordított hazai költségvetési források fő allokátorának számító Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal (NKFI Hivatal) tudományos társelnöki feladatkörét is ellátja Domokos Péter. Az NKFI Hivatal új vezetői pozíciójáról, illetve a két tisztség együttes betöltésének előnyeiről magát Domokos Pétert, illetve az NKFI Hivatal elnökét, Kiss Ádámot kérdeztük. A páros interjúból kiderül az is, hogy a Domokos Péter szerint miért volt szükség az OTKA átalakítására. A KKT elnöke arról is beszélt, hogy az első ízben meghirdetett Research Grant Hungary program keretében azon dolgoznak, hogy több neves külföldi és külföldön dolgozó kiemelkedő magyar kutatót csábítsanak Magyarországra, akik jövőre hazai intézményekkel közösen fognak kutatási projekteken dolgozni. Az NKFI Hivatal elnöke a K+F-ráfordítások kapcsán azt emelte ki, hogy szemléletválásra van szükség ahhoz, hogy a magyar gazdaság versenyképességét alapvetően befolyásoló kutatásfejlesztési és innovációs finanszírozás az 1-1,5% közötti GDP-arányos sávból a Budapesti Deklarációban is megfogalmazott 3%-os szintre emelkedjen, és hosszú távon, kiszámíthatóan ott is maradjon, vagy akár a fölé nőjön. Hivatala legfőbb feladatának a költségvetési forrásokból lebonyolított programok és projektek magas színvonalú minőségbiztosítását nevezte. A következő időszak legfontosabb céljának az innovációs szereplők minden eddiginél szorosabb összekapcsolását, valamint az egyetemeken, kutatóintézetekben elért kutatási eredmények szisztematikus felkarolását tekinti. Ezt a munkát támogathatja az eddig öt hazai egyetem mellett létrehozott technológiai transzfercégek (TTC-k) tevékenysége is. Kiss Ádám arról is beszámolt, hogy az NKFI Hivatal még idén meghirdeti a 15 milliárdos keretösszegű nagyvállalati innovációs programot.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×