Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
Utas a 3-as metró Deák téri állomásán 2020. március 19-én. A koronavírus-járvány miatt jelentősen csökkent az utazók száma a közösségi közlekedés járatain.
Nyitókép: MTI/Koszticsák Szilárd

Újabb akadályok a 3-as metró akadálymentesítése előtt

A jelenleg rendelkezésre álló támogatás az akadálymentesítés teljes körű megvalósítására nem biztosít elegendő fedezetet – olvasható a Fővárosi Közgyűlés csütörtöki ülésének előterjesztésében.

A javaslat szerint a Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) fejlesztési megállapodást kíván kötni a 3-as metróvonal állomásainak akadálymentesítéséhez szükséges forrás biztosítása érdekében. A főváros IKOP-források átcsoportosításával kívánja a hiányzó összeget előteremteni, ehhez a támogatási szerződést is módosítani kell – írja a vg.hu.

A támogatási szerződés 2018. évi módosítása után a teljes beruházás összegköltsége 217,5 milliárd forint, amelyből 44,779 milliárd forint hazai társfinanszírozású, 172,721 milliárd forint Európai Unió felé elszámolható forrás. Az uniós finanszírozást veszélyeztetheti az akadálymentesítés megvalósulása körüli bizonytalanság.

Az Európai Bizottság 2018 februárjában azért függesztette fel a beruházás támogatási igényének elbírálását, mert nem tartotta elegen­dőnek a főváros vállalásait. A brüsszeli figyelmeztetés után az előző városvezetés és a Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetsége között létrejött megállapodásban a főváros kötelezettséget vállalt a korábban betervezett 12 megálló mellett a fennmaradó 8 állomás akadálymentessé alakítására.

Csakhogy az alagút felújítására szerződött Swietelsky Vasúttechnika Kft. 18 milliárd forintos többletkövetelésének jogosnak vélt részét a BKV úgy rendezné, hogy az akadálymentesítésre szánt összeget csoportosítsák át a Swietelsky követelésének részbeni teljesítésére.

A Fővárosi Közgyűlés áprilisi döntése értelmében a 2020. évi tervezett összeget, 1,5 milliárd forintot 2020. október 15-ig zárolták. A mostani előterjesztés szerint az idén mindössze 718 millió forintot terveznek elkölteni, 2021-re és 2022-re tolva a megvalósítással járó költségterhek megosztását, előbb 2,5 milliárd, majd 2,3 milliárd forint összegben.

Címlapról ajánljuk
Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Az Országgyűlés 2025-ben is sok szenvedélyes vitát folytatott le és számos fontos jogszabályt alkotott meg, amelyekről – a napirend előtti felszólalásokról, az interpellációkról, a kérdésekről, az azonnali kérdésekről, az általános vitákról, a határozathozatalokról és a bizottsági ülésekről – év közben részletesen beszámolt az InfoRádió, most a leglényegesebb idei parlamenti történéseket és döntéseket idézi fel ez az összeállítás.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×