eur:
412.35
usd:
396.31
bux:
79492.85
2024. december 23. hétfő Viktória
Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója a Nyugati pályaudvaron tartott sajtótájékoztatón 2020. május 5-én. Május 8-án megkezdődik a pályaudvar felújítása, a hét hónapig tartó munkálatok alatt az utascsarnok zárva tart. A fejlesztés részeként több mint 8200 négyzetméteren rekonstruálják a tetőszerkezetet, megújul a vágánycsarnokban található felsővezeték-hálózat és az utastájékoztatási rendszert is modernizálják.
Nyitókép: MTI/Koszticsák Szilárd

Szerethetőbb és versenyképesebb közösségi közlekedést ígér Homolya Róbert

A MÁV gyakorolja a Volánbusz tulajdonosi jogait – közölte az illetékes nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter. Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója az InfoRádiónak azt mondta, egységes stratégiai irányításra lesz szükség a vasúti és autóbuszos közlekedésben. A legfontosabb cél, hogy az egységes menetrenddel segítsék az utasokat.

Homolya Róbert az InfoRádiónak nyilatkozva emlékeztetett, a MÁV és a Volánbusz esetében állami tulajdonú társaságokról beszélhetünk, amelyek kiemelt közszolgáltatást végezek. Azzal, hogy a nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter átadta a joggyakorlást a MÁV Zrt. részére. Ezzel kezdetét veszi az a folyamat, amely révén a későbbiekben egységes vállalatcsoportként lesz ellátva a közösségi személyszállítás – tette hozzá az elnök-vezérigazgató. Ennek első lépéseként fel kell majd mérniük, hogy milyen integrációs lehetőségeik vannak, akár szervezeti, jogi vagy közgazdasági téren, és e vonatkozásban az

ősz folyamán kell majd javaslatot tenniük a tulajdonosnak, tehát a kormánynak, hogy miként képzelik el a vállalat működését a jövőben.

Homoly Róbert megjegyezte, sajnálatos mód jelenleg nem egységes a menetrend a vasúttársaság és a közúti személyszállítást végző társaság, vagyis a Volánbusz között, továbbá annak ellenére, hogy mind a két szervezet államilag finanszírozott, nincs egységes felületű jegy- és bérletértékesítési rendszer, valamint nincs tarifaközösség, amely hiányosságok nem szolgáják a MÁV és a Volánbusz szolgáltatásainak versenyképességét. Ezért, illetve a fenntarthatóbb közösségi közlekedés érdekében az elnök-vezérigazgató

kiemelt fontosságúnak tartja a menetrend-egységesítési folyamatot, illetve annak felgyorsítását és véglegesítését.

A szakember szerint definiálniuk kell azt is, hogy melyek az elhordó illetve ráhordó hálózatok, és ezekben a viszonylatokban el kell dönteni, a busznak vagy a vasútnak van prioritása. Például, ahol több száz milliárd forintból megvalósult egy vasúti fejlesztés, ott van-e értelme annak, hogy mellette az autópályán buszok közlekednek – magyarázta Homolya Róbert. Úgy ítélte meg, hogy

legalább 4-5 éves folyamat lesz, amíg teljes egészében megvalósulhat az egész magyarországi menetrendegységesítés,

attól függően, hogy bizonyos vasúti fejlesztések hogyan érnek be. Fontos feladatnak nevezte a csatlakozási pontok kialakítását is.

Homolya Róbert arra is kitért,

még az idén szeretnék megvalósítani az egységes elektronikus jegyértékesítési rendszert

a vasút és a Volán-társaságok esetében. Ugyanakkor a említett tarifaközösség tartalmának a kidolgozása is elkezdődhet, általánossá téve azt az ugyan létező, de egyedi esetekben alkalmazott gyakorlatot, hogy a Volánbusz-bérleteket a MÁV járatain is elfogadják. Erre vonatkozó javaslattal jövő nyárra szeretnének előállni a kormány számára.

A MÁV elnök-vezérigazgatója végezetül hozzátette, amennyiben az említett folyamatokat felgyorsítják, már az év végén érezhetnek azokból valamit az utasok, de az egységes menterend és tarifaközösség bevezetésével reményei szerint

1-2 éven belül egészen más hangulatú, versenyképesebb és szerethetőbb közösségi közlekedéssel találkozhatnak majd Magyarországon.
KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Hogyan tovább Magdeburg után? Új törvényt, újfajta megfigyelést szeretne a belügyminiszter

Hogyan tovább Magdeburg után? Új törvényt, újfajta megfigyelést szeretne a belügyminiszter

A gyász ellenére az élet megy tovább. Olyannyira, hogy a péntek esti szörnyű terrortámadás után szerte az országban továbbra is nyitva tartanak a karácsonyi vásárok. A hangulat azonban jó ideig aligha lesz olyan, mint az öt halálos áldozatot és több mint 200 sérültet követelő gázolásos merénylet előtt volt.
VIDEÓ
Jön a karácsony - Mi történik a piacokon?

Jön a karácsony - Mi történik a piacokon?

Jön a karácsony, vele együtt pedig valóságos adatdömpinggel indult a hét a tőzsdéken. Reggel a magyar makrogazdasági adatok domináltak, de érkezett az Egyesült Királyság harmadik negyedéves folyó fizetési mérlege is, majd délután a Chicagói Fed-index és egy amerikai fogyasztói bizalmi mutató került a figyelem középpontjába. Ázsiában jó hangulatban telt a kereskedés reggel, Európában hol mínuszba, hol pluszba fordultak az irányadó indexek napközben, míg az amerikai tőzsdék a nyitás után nem sokkal lefelé vették az irányt. A magyar tőzsde felülteljesítő volt, a nap kétségkívül legfontosabb tőzsdei sztorija a Gránit Bank részvényeinek debütálása volt a BÉT-en.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. december 23. 14:20
×
×
×
×