A Hajta-pataknál található híd átépítése a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. több ütemben zajló hídrekonstrukciós programja harmadik szakaszában valósul meg, amely során a 120-as vonal (Szolnok–Békéscsaba–Lőkösháza vasút) különböző műtárgyait korszerűsítik – tájékoztatta az InfoRádiót Kiss Boglárka szóvivő.
A rekonstrukció során a híd felszerkezetét, valamint a hídfőket részint visszabontják, illetve megerősítik, hogy a jövőben is biztonságosan haladhasson rajta a forgalom. Ugyanakkor megújul a híd teherhordó szerkezete, és egy szélesebb, biztonságos üzemi járda is kialakításra kerül a kivitelező révén – tette hozzá a szóvivő.
A Hajta-patak hídjának átépítése 2020. június 20-a és augusztus 30-a közötti vágányzári időszakban, illetve várhatóan 2021 nyarán valósul meg. Mindemellett az idei évben megindulhat a Tápió-patak hídjának rekonstrukciója is, valamint a következő évben az Ilike-ér felett átívelő műtárgyé – ismertette Kiss Boglárka.
A beruházás eredményeképp a Budapest–Szolnok–Békéscsaba–Lőkösháza vonalon több S60-as és G80-as vonat módosított indulási és érkezési idővel közlekedik, emiatt változik néhány Budapest–Békéscsaba közötti gyorsvonat menetrendje is. Kiss Boglárka azt tanácsolja az érintett szakaszon közlekedőknek, hogy mielőtt útnak indulnak, a Mávinform hírei között tájékozódjanak, ahol minden vonatkozó információ megtalálható.