eur:
411.22
usd:
392.6
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Zebegény, 2020. június 18.A Magyar Közút Nonprofit Zrt. munkatársai takarítják a kővel, sárral, hordalékkal elöntött 12-es főutat és a mellette húzódó kerékpárutat a Pest megyei Zebegénynél 2020. június 18-án. Az utat lezárták a 18-as kilométernél, Zebegény határában. A heves esőzés miatt a lezúduló kő- és sárlavina megrongálta a vasúti töltést is, pótlóbuszok közlekednek Szob és Nagymaros között.MTI/Mónus Márton
Nyitókép: MTI/Mónus Márton

Hetekre elfelejtetjük a Nagymaros és Zebegény közötti útszakaszt

Még heteket igénybe vesz a nagy esőzésben leomlott hegyoldal és támfal helyreállítása Nagymaros és Zebegény között, így ezen a szakaszon a vasútforgalom szüneteltetése mellett egyelőre az útpálya sem használható – mondta el az InfoRádiónak az Emberi Erőforrások Minisztériumának parlamenti államtitkára.

Rétvári Bence, aki egyben a térség KDNP-s országgyűlési képviselője az InfoRádiónak felidézte, két ütemben, alig 20 perc alatt akkora mennyiségű eső zúdúlt rá az említett szakasznál található hegyoldalra, hogy annak következtében több ezer köbméter sár és kő indult meg. Ennek egy részét ugyan a támfalak felfogták, de még így is majdnem a harmada áthatolt, és a közúton, illetve a vasúti síneken terült szét, utóbbit helyenként kimosva. Bár az útszakasz megtisztítása megtörtént, a sínek helyreállítása és az úthelyreállítási munkálatok több fázisban, heteket vehetnek még igénybe Nagymaros és Zebegény között.

Ennek során főként a közút alatti átfolyókat és a vízelvezető árkokat kell megtisztítani, mert azok több mint felét is eltömítette a lezúduló lavina – tette hozzá az Emmi parlamenti államtitkára, megjegyezve:

amennyiben meg lesz tisztítva a vasúti pálya a kőtörmeléktől, részlegesen megindulhat majd a közúti közlekedés egy sávon, de a második sávra továbbra is szükség lehet,

mert a Duna felöli sínpár annyira rongálódott, hogy részint teljesen újra kell majd építeni.

A politikus kérdésre válaszolva arra is kitért, a váltakozó irányú forgalom megindulásának időpontját nagyban befolyásolhatják az időjárási viszontagságok, amik hatással lehetnek a munkálatokra, de reményei szerint erre heteken belül sor kerülhet. Rétvári Bence szerint a nagyobb feladatot az a több ezer köbméter törmelék eltávolítása jelenti majd, amely a támfal mögötti részen gyűlt fel, illetve a domboldalon, „félúton” megállt kövek végleges helyükre juttatása, hiszen ezek további veszélyt hordoznak magukban.

Megjegyezte azt is, a vasúti forgalom is várhatóan szakaszosan, egy sínpályán indulhat majd meg eleinte. Ennek érdekében több helyszínen, több munkagép, illetve csapat dolgozik, hogy minél hamarabb helyre állhasson a közlekedés, amire csak akkor kerülhet sor, ha minden teljes mértékben biztonságos – emelte ki. A támfalat illetően hozzátette, mintegy 4 ezer köbméter hordalékot képes megállítani, az átlagos mennyiség négyszeresét, azonban annak most körülbelül hatszorosa zúdult le, mindösszesen 20 perc alatt, ezért kerülhetett sor ilyen mértékű pusztításra az eső részéről.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×