Infostart.hu
eur:
385.12
usd:
327.61
bux:
110007.72
2025. december 15. hétfő Valér
Zebegény, 2020. június 18.A Magyar Közút Nonprofit Zrt. munkatársai takarítják a kővel, sárral, hordalékkal elöntött 12-es főutat és a mellette húzódó kerékpárutat a Pest megyei Zebegénynél 2020. június 18-án. Az utat lezárták a 18-as kilométernél, Zebegény határában. A heves esőzés miatt a lezúduló kő- és sárlavina megrongálta a vasúti töltést is, pótlóbuszok közlekednek Szob és Nagymaros között.MTI/Mónus Márton
Nyitókép: MTI/Mónus Márton

Hetekre elfelejtetjük a Nagymaros és Zebegény közötti útszakaszt

Még heteket igénybe vesz a nagy esőzésben leomlott hegyoldal és támfal helyreállítása Nagymaros és Zebegény között, így ezen a szakaszon a vasútforgalom szüneteltetése mellett egyelőre az útpálya sem használható – mondta el az InfoRádiónak az Emberi Erőforrások Minisztériumának parlamenti államtitkára.

Rétvári Bence, aki egyben a térség KDNP-s országgyűlési képviselője az InfoRádiónak felidézte, két ütemben, alig 20 perc alatt akkora mennyiségű eső zúdúlt rá az említett szakasznál található hegyoldalra, hogy annak következtében több ezer köbméter sár és kő indult meg. Ennek egy részét ugyan a támfalak felfogták, de még így is majdnem a harmada áthatolt, és a közúton, illetve a vasúti síneken terült szét, utóbbit helyenként kimosva. Bár az útszakasz megtisztítása megtörtént, a sínek helyreállítása és az úthelyreállítási munkálatok több fázisban, heteket vehetnek még igénybe Nagymaros és Zebegény között.

Ennek során főként a közút alatti átfolyókat és a vízelvezető árkokat kell megtisztítani, mert azok több mint felét is eltömítette a lezúduló lavina – tette hozzá az Emmi parlamenti államtitkára, megjegyezve:

amennyiben meg lesz tisztítva a vasúti pálya a kőtörmeléktől, részlegesen megindulhat majd a közúti közlekedés egy sávon, de a második sávra továbbra is szükség lehet,

mert a Duna felöli sínpár annyira rongálódott, hogy részint teljesen újra kell majd építeni.

A politikus kérdésre válaszolva arra is kitért, a váltakozó irányú forgalom megindulásának időpontját nagyban befolyásolhatják az időjárási viszontagságok, amik hatással lehetnek a munkálatokra, de reményei szerint erre heteken belül sor kerülhet. Rétvári Bence szerint a nagyobb feladatot az a több ezer köbméter törmelék eltávolítása jelenti majd, amely a támfal mögötti részen gyűlt fel, illetve a domboldalon, „félúton” megállt kövek végleges helyükre juttatása, hiszen ezek további veszélyt hordoznak magukban.

Megjegyezte azt is, a vasúti forgalom is várhatóan szakaszosan, egy sínpályán indulhat majd meg eleinte. Ennek érdekében több helyszínen, több munkagép, illetve csapat dolgozik, hogy minél hamarabb helyre állhasson a közlekedés, amire csak akkor kerülhet sor, ha minden teljes mértékben biztonságos – emelte ki. A támfalat illetően hozzátette, mintegy 4 ezer köbméter hordalékot képes megállítani, az átlagos mennyiség négyszeresét, azonban annak most körülbelül hatszorosa zúdult le, mindösszesen 20 perc alatt, ezért kerülhetett sor ilyen mértékű pusztításra az eső részéről.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Bendarzsevszkij Anton: Ukrajna csak a NATO-tagságról mondana le, de arra nem is volt reális esélye

Bendarzsevszkij Anton: Ukrajna csak a NATO-tagságról mondana le, de arra nem is volt reális esélye

Bár az áprilisi és az augusztusi tárgyalások nem hoztak valódi áttörést, most ígéretesnek tűnnek a fejlemények. Ukrajna biztonsági garanciák mellett hajlandó lemondani a NATO-tagságról. Ezt Volodimir Zelenszkij ukrán elnök jelentette be, mielőtt vasárnap Berlinben tárgyalóasztalhoz ült az Egyesült Államok kormányzati delegációjával.

Ondré Péter: a minőségi hal egyáltalán nem olyan elérhetetlenül drága, mint ahogy sokan mondják

Az Agrármarketing Centrum ügyvezetője az InfoRádióban arról beszélt, hogy bár most már több halat esznek a magyarok, a fogyasztás még mindig rendkívül alacsony, és az egész éves fogyasztás harmada az advent időszakra korlátozódik. Pedig EU-s szinten két halfajta tenyésztésében és feldolgozásában is élen járunk.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.15. hétfő, 18:00
Mészáros Andor
az Eötvös Loránd Tudományegyetem BTK Történeti Intézetének docense
Gyakorlatból versenyelőny − Minden ESG-kulisszatitok a zöld átállás csúcsrendezvényén

Gyakorlatból versenyelőny − Minden ESG-kulisszatitok a zöld átállás csúcsrendezvényén

A Portfolio Green Transition & ESG 2026 konferencia második alkalommal hozza össze a fenntarthatóság úttörőit és a még az út elején járó vállalatokat március elején. A megoldásközpontú, pezsgős koccintással és intenzív networkinggel egybekötött szakmai program minden olyan égető problémát napirendre tűz, amely a zöld átállás kapcsán a vállalatok mindennapjait érinti a megfeleléstől a legújabb technológiai innovációkon át a legjobb gyakorlatokig. Regisztráljon most a legjobb árakon, az első 100 jegyvásárlónak adott esetben külön kedvezménnyel!

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×