eur:
411.66
usd:
395.47
bux:
79653.59
2024. november 22. péntek Cecília
MOL Bubi kölcsönkerékpárok Budapesten, Batthyány téren 2020. március 19-én. A koronavírus-járvány miatt jelentősen csökkent a városban közlekedők száma.
Nyitókép: Koszticsák Szilárd

Teljesen megújul jövőre a Mol Bubi

Új mobilapplikáció bevezetése, könnyebben tekerhető kerékpárok, valamint a többszintű árazás és a rugalmasabb használat bevezetése is a tervek között szerepel - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).

A BKK és a főváros úgy döntött, hogy a hosszú távú célok eléréséért és a költséghatékonyságért új alapokra helyezi a közbringarendszer üzemeltetését 2021-től. A cél, hogy még többen kerékpározzanak Budapesten és a Mol Bubi a főváros közösségi közlekedésének ténylegesen részévé váljon.

Azt írták: a fejlesztési szándékot a névadó szponzor, a Mol is üdvözölte, a cég továbbra is aktív partnere kíván lenni a budapesti közbringarendszernek.

Közölték,

a közbringarendszer a következő hónapokban átfogó technológiai megújításon megy keresztül.

A tervek szerint 2021-től új applikáció támogatná a bérlést, a műszaki fejlesztések során az eddigi szivacstömlős helyett fújt gumi és okoslakat kerülne a kerékpárokra. Mindemellett a szolgáltatás díjrendszere is teljes egészében megújulna, hogy a közösségi közlekedési bérlettel rendelkezők különleges kedvezménnyel vehessék igénybe a szolgáltatást. - olvasható a közleményben.

Mint írták, a közbringarendszer 2014-es bevezetése alapjaiban járult hozzá a kerékpározás, mint városi közlekedési forma népszerűsítéséhez és elfogadtatásához. Máig 2071 almazöld kerékpár állt forgalomba a város 157 különböző pontján.

A koronavírus-járvány miatt március 15-től átmenetileg jelképes, havi 100 forintos összegért lehet használni a fővárosi közbringarendszert. A döntésnek köszönhetően az utóbbi hónapokban javultak a mutatók, mára a regisztrált felhasználók száma átlépte a százezret.

Bár a járványveszély miatt drasztikusan visszaesett a forgalom Budapesten, jelentősen többen használták a közbringarendszert, ami azt bizonyítja, hogy van igény a városi kerékpározásra - olvasható a kommünikében.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×