Infostart.hu
eur:
390.29
usd:
331.28
bux:
110978.62
2025. december 23. kedd Viktória
Tanulóvezetők várakoznak a gépjárművezetői gyakorlati vizsga előtt a Budapest Főváros Kormányhivatala Közlekedési Felügyelősége Budaörsi úti oktatási központjának udvarán.
Nyitókép: MTI/Koszticsák Szilárd

Teljesen újraindul az élet a járművezetői vizsgák világában

A felejtés nem jellemző, még javult is a sikeres vizsgát tevők aránya a B kategóriás jogsira hajtóknál.

Május 11., mióta újra lehet vezetési vizsgát tenni, már lassan tízezren voltak számot adni vezetési képességeikről - közölte az Infostarttal az innovációs tárca (ITM). A gyors újraindulásnak köszönhetően a várakozási idő sem nőtt a közlemény szerint.

A közleményben Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár azt írja, az elmúlt két hétben a különböző kategóriákban országszerte összesen 9500 fő adott számot felkészültségéről. A legtöbb jelentkezőt a B kategória vonultatta fel, közel 3500 elméleti és 2600 gyakorlati vizsgázóval.

Budapesten és Pest megyében egy hét alatt mintegy 450 fő vizsgázott.

Az államtitkár hozzátette: a május 11-e óta sikeres vizsgát tevők aránya valamennyi kategóriában meghaladta a leállás előtti időszak átlagát. E mutató az elméleti vizsgák esetében 67-ről 71 százalékra, a gyakorlati vizsgák esetében pedig 47-ről 51 százalékra javult.

A vizsgákon való részvétel fontos feltétele a védőfelszerelés (maszk és kesztyű) viselése, az óvintézkedések részeként korlátozzák a résztvevők számát is.

Hétfőtől pedig megkezdődnek a hivatásos járművezetői vizsgák is. A jelentkezések alapján ezen a héten mintegy 450-en tesznek gépjárművezető képesítő vizsgát, míg a gépkezelői gyakorlati vizsgázók száma közel 850 fő lesz.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
Radikális változtatásokat terveznek az uniós kulcságazat újraélesztésére

Radikális változtatásokat terveznek az uniós kulcságazat újraélesztésére

Szigorúbb importszabályok és eddig korlátozott technológiák engedélyezését várják a válság felé tartó újrahasznosítási iparág megmentésére szánt csomagtól. A szektor egyes részeit a gyenge kereslet mellett az olcsó – leginkább kínai – import miatti tömeges üzembezárások sújtják, pedig fontos stratégiai szempontból is fontos lenne stabil működési logikát kialakítani, ha az EU a körforgásos gazdasággal szeretné csökkenteni az utóbbi évtizedek alatt létrejött kitettségeit.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×