Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
Nyitókép: MÁV

Koronavírus-szabályok: változtatott a MÁV is

A kijárási korlátozások enyhítésével párhuzamosan a MÁV változtat az utazási szabályokon és a menetrenden is.

Május 4-től, a védekezés második szakaszában a tömegközlekedésben kötelező az arc eltakarása (maszk, sál, kendő) és a másfél méteres védőtávolság betartása a fertőzésveszély csökkentése érdekében – közölte a vasúttársaság. A MÁV mintegy 3100 szerelvényt indít naponta, így biztosítva a 30 százalékos kihasználtságot, hogy az utasok be tudják tartani az előírt másfél méteres védőtávolságot utazásaik során.

A vasúttársaság május 4-től a vonatok fedélzetén szolgálatot teljesítő jegyvizsgálóknak és a járművezetőknek is kötelezővé tette az arc eltakarását. A járványügyi helyzetben szükséges egészségvédelmi eszközök és fertőtlenítőszerek beszerzése folyamatos a vasúttársaságnál. A MÁV eddig több mint 800 ezer maszkot biztosított a munkavállalóinak.

A forgalomban lévő összes jármű fertőtlenítése naponta megtörténi, ez több mint 1200 kocsit jelent. A pályaudvarokat, üzemi területeket is vírusellenes takarítószerekkel takarítják, a legforgalmasabb állomásokon az utasoknak ingyenes kézfertőtlenítést biztosítanak.

Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×