Megkezdőtött egy tíz kolométeres kerékpárút tervezése Budaörs és Biatorbágy között - írja a Magyar Építők.
Az épülő szakasz Budaörsön, a Hosszúréti-patak mellett, majd Törökbálint belterületén - Fűzfa utca, Bajcsy-Zsilinszky út, Raktárvárosi út, Régivasútsor utca - nyomvonalon haladva éri el Biatorbágy belterületét. A kerékpárút kiemelt látványossága, hogy áthalad a biatorbágyi viadukton, amely
Magyarország egyetlen páros vasúti völgyhídja.
Az első hidat 1883–84-ben, másodikat 1898-ban építették.
Az első híd 2×40,6 m támaszközű, hegeszvas anyagú, többszörös rácsozatú felsőpályás acélszerkezet volt. Az egyetlen pillér és a két hídfő cölöpalapozással, beton felmenőfalakkal, terméskő burkolattal készült. A párhuzamos második hídat 1898-ban építették meg. A két hídfő tulajdonképpen maga is 2×10,0 m nyílású boltozat; a Budapest felőli hídfő és a közbenső pillér cölöpalapozású, a másik hídfő síkalapon áll. Az áthidaló szerkezet diósgyőri folytacél anyagú, kétszer kéttámaszú párhuzamos övű, oszlopos rácsozatú süllyesztettpályás szerkezet. A MÁVAG építette hidat 1898. december 20-án adták át a forgalomnak - írja a turabot.hu.
A Füzes-patak völgyét hidalják át 120–140 méter szélességben és 20–25 méter magasságban.
Az északi hídon sétaút vezet át, a lábazaton pedig emléktábla emlékeztet az 1931-es robbantásos merényletre, amelyben 22 ember halt meg.
Az átadás várható időpontja 2021. szeptember 30., amikor is egy újabb szakasz kapcsolódik be a Budapestet Balatonnal összekötő 108 km hosszúságú kerékpárút fejlesztési projektbe.