eur:
402.37
usd:
371.5
bux:
91415.63
2025. március 29. szombat Auguszta
A DAKK Dél-alföldi Közlekedési Központ Zrt. 2014-ben beszerzett 52 darab Volvo autóbuszának egyike a bemutató sajtótájékoztatón a kecskeméti buszpályaudvaron 2015. február 20-án.
Nyitókép: MTI/Ujvári Sándor - illusztráció

Belefognak: végre a vasútállomások mellé teszik a buszpályaudvarokat

Intermodális csomópontnak hívja ezt a közlekedési szaknyelv, bő tucatnyi város kap ilyet hamarosan.

Több mint tucatnyi városban kezdik meg a közeljövőben az intermodális csomópontok fejlesztését az országban, aminek lényege, hogy a jelenleg egymást elkerülő, közpénzből fenntartott közúti és vasúti közösségi közlekedési szolgáltatás fizikailag összekapcsolódjon - írta a szerdai Magyar Nemzet.

A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a vasútállomás mellé közvetlenül odatelepítik a buszpályaudvart, hogy az átszálláshoz ne kelljen utazni.

A pályaudvarokat és környezetüket felújítják, és P+R, B+R parkolókat is építenek.

Fontos elem a közös utastájékoztató rendszer, amely tartalmazza az átszálláshoz szükséges információkat, valamint a közös jegypénztár. Ez a fejlesztés teszi lehetővé végső soron, hogy a MÁV és Volán menetrendjét összehangolják - írták.

Az intermodális csomópontok megvalósítása területén legelőrébb Kaposvár tart, ahol az év végére befejeződhet az új közlekedési csomópont kivitelezése. A megyeszékhelyek közül elsőként Somogyban kezdődött meg a közlekedési központ építése, amely a Modern városok program finanszírozásában valósul meg 17,7 milliárd forintból.

Az év elején megkezdődhetnek a szombathelyi közösségi közlekedés új központjának tervezési munkálatai, az uniós közbeszerzési értesítő szerint a projekt költsége nettó 358 millió forint. A székesfehérvári vasútállomás intermodális átszállókapcsolatainak fejlesztése és a P+R parkolók kialakításának projektje jelenleg előkészítési fázisban van. Debrecenben sok év tervezése és több sikertelen közbeszerzés után sincs érvényes kivitelezési pályázat a főpályaudvar felújítására. Miskolcon ugyancsak felülvizsgálta a kormány a korábbi terveket. A közbeszerzési értesítő szerint a beruházó Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő előkészítési és tervezési feladatokra jelenleg is keres kivitelezőket

Dunaújváros, Eger, Kőszeg, Kecskemét

közlekedési központjának megvalósítására. Esztergomban már elkészült a fejlesztés, ez a helyi önkormányzat határozatából derül ki, amelyben hozzáigazították a helyi közösségi közlekedési járatok menetrendjét a vasúthoz. Egy 2016-os kormányhatározat Kaposvárnak 10,5, Miskolcnak 7,5, Nyíregyházának hat-, Székesfehérvárnak 6,5, Tatabánya-Bicskének 11,5 milliárd forintot különített el a közlekedési központok kialakítására - áll a cikkben.


VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
A német kancellár tettre kész, de nem  mindenben

A német kancellár tettre kész, de nem mindenben

Az Egyesült Államok után kezdettől fogva Németország volt az az ország, amely legtöbb fegyverrel, illetve pénzügyi segítséggel támogatta Ukrajnát. A német támogatás fő koordinátora Olaf Scholz kancellár volt, aki immár csak ügyvezetőként képviselte országát a "tettrekészek" párizs csúcstalálkozóján.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.31. hétfő, 18:00
Demkó Attila
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programvezetője
Még a magyar gazdagok pénzét kezelők se számítottak arra, ami történt

Még a magyar gazdagok pénzét kezelők se számítottak arra, ami történt

Mára már több mint 11 000 milliárd forintot kezelnek a magyar gazdagoknak a hazai privátbanki szolgáltatók, az egy ügyfélszámlára eső vagyon tavaly év végén meghaladta a 180 millió forintot. A Portfolio Privátbanki Felmérésében rendszerint beszámolunk arról, milyen növekedési előrejelzést adnak a hazai privátbanki szolgáltatók a saját, illetve a piaci vagyonukat tekintve, de arról már kevesebb szó esik, mennyire sikerült eddig eltalálniuk az arányokat. Összesítésünk alapján még a magyar gazdagok pénzét kezelő szolgáltatók se számítottak arra a vagyonbővülésre, ami az utóbbi 5 évben végbement a magyar privátbanki piacon.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×