eur:
410.96
usd:
392.3
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Tilosban parkoló személyautó kerékbilinccsel rögzített kerékkel egy belvárosi utcában. MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba  *************************** Kedves Felhasználó!
Nyitókép: MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba

Fellélegezhetnek a budapesti autósok, vége a büntetésnek

Csökkent a szabálytalan járművek elszállítása és az autósokkal szembeni helyszíni bírság 2019-ben, sőt a Fővárosi Rendészeti Igazgatóság beszüntette a kerékbilincselést. Mostantól csak nagyon szükséges esetben büntetnek.

„Az intézkedési statisztikáink, illetve a tapasztalataink alapján megállapítható, hogy a járművezetők magatartása kismértékű javulást mutat a fővárosi közlekedésben, valamint a parkolási kultúrában” – felelte a Vezess kérdésére a Fővárosi Rendészeti Igazgatóság (FÖRI). Az autósportál arra volt kíváncsi, hogy alakult Budapesten a büntetési helyzet, és kiderült, 2019-ben a FÖRI egyetlen autót sem bilincselt le a fővárosban. (Más kérdés, hogy a kerületi rendészetek továbbra is használhatják ezt az eszközt.) Ez egyelőre kísérlet, ha romlik a parkolási helyzet, újra elővehetik majd a módszert

Most elvileg inkább elszállítják a szabálytalanul parkolókat, csakhogy az elszállítások számában sem volt emelkedés, sőt a 2018-as 2680-ról 2372-re csökkent tavaly. Ha a kerékbilincselést és az elszállítást együtt nézzük, akkor hatalmasa a visszaesés, 2017-ben még több mint ötezer autós kereste vagy a bilincsleszedőt, vagy a kocsiját..

Az elszállításoknál inkább azt a megoldást alkalmazzák, hogy a forgalmat akadályozó járműveket, ha megoldható, csak arrébb rakják pár méterrel, és egy figyelmeztető/tájékoztató papír hátrahagyásával jelzik a sofőrnek a hibáját, valamint hogy hol találja a kocsiját.

A FÖRI által kiszabott helyszíni bírságoknál is az elmúlt négy év nagyon látványos csökkenést mutat. 2016 óta szinte a negyedére esett ezeknek a büntetéseknek a száma (5244 helyett 1132).

A FÖRI szerint a budapesti közlekedésében résztvevő autósok 90-95 százaléka szabályosan közlekedik és parkol, csak a maradék kis rész problémás. Központi döntés alapján mostantól másként állnak hozzájuk. Szolgáltatni akarnak, ezért inkább segítenek, kérnek, figyelmeztetnek, és csak szülséges esetben büntetnek.

Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×