eur:
399.66
usd:
367.65
bux:
0
2025. március 17. hétfő Gertrúd, Patrik
A Szeged és Hódmezővásárhely között épülő tram-train villamosvasút-vonal Hódmezővásárhely belvárosában 2019. december 4-én. A kiépülő villamosvonal és a meglévő vasútvonal összekapcsolásával gyorsabb és kényelmesebb lesz a közösségi közlekedés, ezzel Szeged és Hódmezővásárhely központja között gyors és átszállásmentes kapcsolat jön létre. A projekthez olyan szerelvényekre van szükség, amelyek a városi villamoshálózaton és a vasútvonalon is egyaránt biztonságosan közlekednek.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Így áll most a városok között robogó, a városban suhanó magyar villamosvasút építése - galéria

Nyolc hibrid villamos-vonat teljesít majd szolgálatot a Hódmezővásárhely és Szeged közötti tram-train vonalán, egy-egy járműre 200-an férnek majd fel.

A 2018. április eleje óta épülő villamosvonal és a meglévő vasútvonal összekapcsolásával gyorsabb és kényelmesebb lesz a közösségi közlekedés, ezzel Szeged és Hódmezővásárhely központja között gyors és átszállásmentes kapcsolat jön létre.

A projekthez olyan szerelvényekre van szükség, amelyek a városi villamoshálózaton és a vasútvonalon is egyaránt biztonságosan közlekednek.

A villamos-vasút legnagyobb utazósebessége óránként száz kilométer a települések között, ilyenkor dízelmotor hajtja a szerelvényt, míg a városon belül a felsővezetékből kapja az áramot.

Alább az látszik, ahogy a vonal hódmezővásárhelyi szakaszát építik. A tram-train átadása 2021-ben várható.

Magyarország első integrált villamos és nagyvasúti tram-train vonala a meglévő szegedi 1-es villamosvonalból ágazik ki. A vonal a MÁV Zrt. 135-ös számú vonalán mintegy 22 kilométeres nagyvasúti pályáján folytatódik amely teljesen átépül és bizonyos szakaszokon - ahol a vasútüzem megköveteli - a második vágány is kiépül, de Hódmezővásárhelyen új villamosvonal épül hozzá. A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a NIF Zrt. beruházásában hazai költségvetési forrás felhasználásával valósul meg.

Címlapról ajánljuk
Európa komolyabban fegyverkezne, de ebből a nemzetgazdaság is profitálhat
Jólét vagy biztonság?

Európa komolyabban fegyverkezne, de ebből a nemzetgazdaság is profitálhat

A NATO-ban már idén három százalékra emelhetik a tagállamok GDP-arányos védelmi költésének minimumát, az Európai Unió pedig 800 milliárd euróból fegyverkezne. Nagy Dávid, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzője az InfoRádióban elmondta: számos kutatás bizonyítja, hogy a védelmi kiadások növelése pozitív hatással lehet a nemzetgazdaságra, az infrastruktúra fejlesztésével pedig az emberek is jól járnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.17. hétfő, 18:00
Kiss J. László
a Budapesti Corvinus Egyetem professzor emeritusa
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×