eur:
410.95
usd:
392.08
bux:
0
2024. november 22. péntek Cecília
Járművek közlekednek az M35 autópálya új, a 4. és a 481. számú főút közötti szakaszán Debrecen közelében az átadás napján, 2017. december 13-án.
Nyitókép: MTI/Czeglédi Zsolt

Kiderült, miért nem a megtett út alapján kell fizetni az autópálya-használatáért

Már elővételben is megvásárolhatóak a személyautókra szóló éves autópálya-matricák – közölte a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. vezérigazgatója. Bartal Tamás arról is beszélt az InfoRádióban, hogy miért nincs tervben az, hogy a személygépkocsi-vezetők a megtett út alapján fizessenek az autópályahasználatért.

Mint ismert, Magyarországon a személyautók, valamint a teherautók után eltérő módon kell fizetni az autópálya használatáért. Míg utóbbiak esetében a megtett úttal arányosan, addig előbbiek után időalapon kell fizetni, vagyis heti, havi, vagy éves autópálya-matrica váltható ki. Bár az Európai Parlament korábban tett egy olyan ajánlást, hogy az Európai Bizottság vizsgálja annak lehetőségét, hogy kötelező legyen-e a személygépkocsik számára is a megtett úttal arányos fizetés, a magyar szakember nem tartja ezt jó megoldásnak. Szerinte

nem is efelé halad a világ, hanem a hazánkban érvényes megosztott szabályozás irányába.

Bartal Tamás arról is beszámolt, hogy évi mintegy 15 millió úthasználati jogosultságot értékesítenek 8 millió különböző rendszámra. Az első tíz hónap adatai azt mutatják, hogy a korábban slágernek számító heti matricák értékesítése csökkenőben van, és

már a havi matricákat keresik jobban az emberek,

ami – megfogalmazása szerint – egyrészt annak tulajdonítható, hogy a belföldi felhasználók egyre tudatosabbak, másrészt az is közrejátszik, hogy a gazdasági növekedés miatt nőtt a családok megtakarítása, emiatt többet is tudnak utazni. Tehát az autópályamatricák vásárlása egyre népszerűbb, évről évre emelkedik az igénybevételük, és az idei évben is bizonyos, hogy egy újabb csúcsot fognak elkönyvelni az eladások számát tekintve - tette hozzá.

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. vezérigazgatója a jövő évi terveket illetően megjegyezte, állandó jelleggel igyekeznek fejleszteni az internetes oldalukat, ennek keretében vezetnek be 2020-tól egy

térképes útvonal- és matricatervező szolgáltatást,

ezzel is vonzóbbá téve az ügyfeleik számára a weboldalukat. A program segítségével, a kiindulópont és a célállomás magadása után, az útvonalról és arról is tájékoztatást kapnak a felhasználók, hogy melyik matricát éri meg számukra leginkább megvásárolni. Hiszen, mint Bartal Tamás fogalmazott, szolgáltató vállalatként a legfontosabb számukra az ügyfeleik elégedettsége.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor a 3 éves béremelkedési program filozófiai hátterével is előállt

Orbán Viktor a 3 éves béremelkedési program filozófiai hátterével is előállt

A miniszterelnök pénteki terjedelmes interjújában tett bejelentést a csütörtökön ismertté vált megállapodás hátteréről a munkaadók és a munkavállalók között. Arról is beszélt, hogy a háború két legveszélyesebb hónapja következik. Közölte, meg fogja hívni Magyarországra a Nemzetközi Büntetőbíróság által üldözött Benjamin Netanjahu izraeli miniszterelnököt.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Már lassul a magyar bérrobbanás, és pillanatokon belül vége szakad

Már lassul a magyar bérrobbanás, és pillanatokon belül vége szakad

Szeptemberben is érdemben nőttek a bérek Magyarországon a KSH friss adatai szerint, bár az emelkedés mértéke kissé lassult az előző hónapokhoz képest. Az alacsony infláció miatt azonban a keresetek reálértéke kifejezetten gyorsan emelkedik. Az már biztos, hogy a bérek vásárlóerejének növekedése olyan gyors lesz idén (éves átlagban), amilyet csak néhányszor lehetett látni az elmúlt évtizedekben. Jövőre azonban már az ideinél jóval kisebb mértékben nőhetnek a bérek.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×