Infostart.hu
eur:
388.77
usd:
330.13
bux:
0
2025. december 26. péntek István
Aranyrúd a Magyar Nemzeti Bank (MNB) sajtótájékoztatóján a jegybank székházában 2018. október 16-án. Az MNB tízszeresére növelte Magyarország aranytartalékát, a döntéssel 2018 októberében a jegybank nemesfém állománya a korábbi 3,1 tonnáról 31,5 tonnára emelkedett, melynek értéke mintegy 1,24 milliárd dollár.
Nyitókép: MTI/Illyés Tibor

Higgadtságot kér a jegybank a Takarékbank átállási problémái közepette

Az MNB közleményt adott ki, amely szerint nagyon kevesen fordultak hozzájuk panasszal a Takarékbank ügyfelei közül.

A Takarékbank informatikai átállása kapcsán a bankcsoport ügyfeleinek töredéke fordult panasszal a Magyar Nemzeti Bankhoz (MNB), amely szerint célszerű, hogy a történteket minden érintett szereplő tárgyilagosan és objektíven, a pénzügyi rendszer stabilitását szem előtt tartva értékelje - közölte a jegybank pénteken a honlapján.

Tájékoztatásuk szerint a Takarékcsoport mintegy 1,1 millió ügyféllel rendelkezik. A jegybank ügyfélszolgálatához az elmúlt egy hétben

40 darab – 10 e-mailes és 30 telefonos – ügyfélmegkeresés érkezett

az informatikai átállással kapcsolatban. Ez a bankcsoport összes ügyfelének mindössze 0,0036 százalékát jelenti - írták.

A jegybank az informatikai szolgáltatás megkezdését követő incidensről is folyamatosan azonnali tájékoztatást kért és kapott a hitelintézettől. A Takarékbankkal folytatott egyeztetések, tárgyalások során az MNB felügyelési eszközeivel ösztönözte és támogatta a problémák mielőbbi helyreállítását az ügyfelek informatikai kiszolgálása érdekében.

A Takarékbank az MNB-nek küldött csütörtöki és pénteki jelzése szerint a problémákat döntően sikerült elhárítani - tették hozzá.

Az MNB rámutatott, hogy a Takarékbankhoz hasonló, rendkívül összetett, akár több tucatnyi IT-rendszert érintő rendszercsere során

a normál működési üzemmenet keretében is előállhat egyedi túlterheléses helyzet.

Az MNB adatai szerint a Takarékbank folyamatosan kommunikál ügyfeleivel a felmerült esetleges kellemetlenségek mielőbbi megszűntetése érdekében. Amennyiben bármilyen fogyasztóvédelmi jogsértés gyanúja merülne fel a probléma kapcsán, javasolják, hogy az érintett fogyasztók jelezzék azt a Takarékbanknak, illetve annak esetleges elutasítása esetén a jegybanknak.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
Brutális ütemben fejlődött idén a mesterséges intelligencia - Karnyújtásnyira lehet az AGI?

Brutális ütemben fejlődött idén a mesterséges intelligencia - Karnyújtásnyira lehet az AGI?

2025-ben a technológia terén egyértelműen szinte minden a mesterséges intelligencia fejlődéséről szólt, a vezető AI-vállalatok pedig rendkívüli tempóban dobták idén piacra az újabbnál újabb megoldásaikat. Bár az év során sokan tartottak az "AI lufi" kidurranásától, a benchmarkok alapján az új modellek messze felülmúlták a tavalyiakat, bizonyos területeken pedig már meg is haladták az emberek képességeit. Az LLM-ek mérhető tudása azonban csak az egyik fontos tényező: az automatikus működés a másik elem, amelyről idén gyakran szó esett, különösen az általános mesterséges intelligencia (AGI) elérésével kapcsolatos várakozásokra utalva. A fejlődés ugyan egyértelműen látszik ezen a területen is, a vállalatvezetők és AI-kutatók igen megosztottak a kérdést illetően: egyesek szerint két évre, mások szerint egy évtizedre vagyunk a legokosabb emberek képességeit meghaladó, teljesen autonóm működésre képes AI-rendszerektől. Sőt, egyes vélekedések szerint addig még az AI-hoz való teljes tudományos megközelítésnek is változnia kellene.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×