eur:
409.12
usd:
385.43
bux:
77182.78
2024. november 13. szerda Szilvia
Nyitókép: Pixabay

Készül az M0-s körgyűrű tehermentesítőjének tanulmányterve

A NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. tendert írt ki az M1-es autópálya Székesfehérvár és a majdani M8-as autópálya közötti 120 kilométeres összekötő út tanulmánytervére, az új, 2-szer kétsávos út a tranzitforgalmat vinné le az M0-s körgyűrűről - írta hétfőn a Napi.hu.

A nyílt tenderfelhívást a cikk szerint az uniós közbeszerzési közlönyben tette közzé az ajánlatkérő NIF.

A feladat - és az út is - két részből áll. Az első rész Komárom-Nagyigmánd térségében ágazik le az M1-es autópályáról, és a Székesfehérvárt nyugatról elkerülő útig tart, hossza 85 kilométer. A második rész a fehérvári elkerülő úttól halad - az M7-es autópálya új csomópontján keresztül - az M8-as autópályáig, amelyet Sárbogárd térségében ér el, és hossza 35 kilométer.

A tervezési idő 20 hónap. Mindkét résznek el kell készíteni a tanulmánytervét, továbbá a környezeti hatásvizsgálati dokumentációt, végül pedig meg kell szerezni a környezetvédelmi engedélyt is.

Ajánlatot az tehet, akinek az elmúlt három lezárt üzleti évben az első rész esetében legalább 200 millió forint, a második rész esetében legalább 160 millió forint nettó árbevétele volt országos közút tervezéséből. Az ajánlattételi határidő december 5. Az értékelésnél az ár és a minőség 50-50 súlyszámmal szerepel.

Mosóczi László, az ITM államtitkára májusban azt nyilatkozta, hogy a kormány a nemzetközi áruforgalom jobb elvezetése érdekében az M1-es, az M0-s és az M5-ös főváros környéki szakaszainak tehermentesítésére új félgyűrű létesítését kezdeményezte - idézi fel a lap. Megvalósíthatósági tanulmány készül az M1-es autópályából Komáromnál leágazó 13-as és 81-es, továbbá a Székesfehérvártól délre induló 63-as főút kétszer két sávosra alakítására a meglévő nyomvonalakon, így létrejönne egy településeket elkerülő gyorsforgalmi összeköttetés az M1-es és a szintén előkészítés alatt álló M8-as autópálya között.

Magyarországot több nemzetközi közlekedési folyosó érinti, a legnagyobb átmenő forgalom Németország és a Balkán, valamint Törökország között zajlik. Ez azt jelenti, hogy Hegyeshalom és Nagylak között haladnak a teherautók a legnagyobb számban, jelenleg az M1-esen, az M0-s nyugati és déli szektorában, valamint az M5-ösön. A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt. adatai alapján az úthálózaton díjat fizető teherautók több mint fele tranzitszállítást végez - írja a Napi.hu.

Címlapról ajánljuk
Bauer Bence: Olaf Scholz folyamatosan áthágta az alaptörvényt, vélhetően újra konzervatív kormánya lesz Németországnak

Bauer Bence: Olaf Scholz folyamatosan áthágta az alaptörvényt, vélhetően újra konzervatív kormánya lesz Németországnak

Politikai átrendeződés előtt áll Németország, és nagyon valószínű, hogy Friedrich Merznek fogják hívni a következő kancellárt – mondta az InfoRádióban a Mathias Corvinus Collegium Magyar–Német Intézet az Európai Együttműködésért igazgatója. A szakértő úgy véli, az eladósodáshoz vezető politika lesz Olaf Scholz veszte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.13. szerda, 18:00
Navracsics Tibor
közigazgatási és területfejlesztési miniszter
Begyújtotta a rakétákat a Magyar Telekom

Begyújtotta a rakétákat a Magyar Telekom

Felemás mozgásokat láthattunk ma reggel Ázsiában, ezt követően pedig Európában vegyes hangulatban indult a nap a tőzsdéken, ezt követően azonban óvatos emelkedés kezdődött. A magyar tőzsdén is jó a hangulat, különösen a Magyar Telekomra érdemes most figyelni: a mai piaczárást követően teszi közzé legfrissebb gyorsjelentését a vállalat.  Gazdasági események szempontjából a hazai és európai építőipari adatokra, illetve a délutáni amerikai inflációs közlésre lesz érdemes figyelni szerdán.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. november 13. 12:09
2024. november 13. 11:45
×
×
×
×