eur:
402.93
usd:
360.91
bux:
97065.84
2025. május 18. vasárnap Alexandra, Erik
Vona Gábor, a Jobbik elnöke sajtótájékoztatót tart a párt választási eredményváró rendezvényén a budapesti Aquincum Hotelben 2018. április 8-án. Vona Gábor lemond elnöki tisztségéről.
Nyitókép: Kovács Tamás

Vona Gábor kilépett a Jobbikból

A pártelnökségről a parlamenti választások után lemondó politikus most a pártot is otthagyta. Azt mondta, "más dimenzióban" vesz részt a közéletben.

Vona Gábor a Népszavának azt mondta, kilépési szándékát már idén tavasszal jelezte Sneider Tamás pártelnöknek, akivel abban állapodtak meg, hogy csak az önkormányzati választást követően hagyja ott a Jobbikot. Néhány nappal a választás után be is jelentette távozását.

Hasonlóan Botka Lászlóhoz, ő is azt mondta, régóta érlelődött a döntése. Hozzátette: semmilyen konfliktus nincs a háttérben

„Más dimenzióban veszek részt a közéletben. Olyan társadalmi problémákkal szeretnék foglalkozni, amelyek nem férnek bele a pártpolitikai keretekbe. Vloggerként hasznosabb és hitelesebb, ha nem vagyok egyik pártnak sem a tagja” – közölte Vona, aki nemrég például a „roma hősök” elismeréséről dolgozott ki törvényjavaslatot.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.05.19. hétfő, 18:00
Szakáli István Loránd
az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány stratégiai igazgatója
Nagy fejtörést okoz a kormányoknak a világformáló megatrend – Mit lehet tenni?

Nagy fejtörést okoz a kormányoknak a világformáló megatrend – Mit lehet tenni?

Ahogy világszerte gyorsul az elektromos járművek terjedése, a trendnek egyre jelentősebb hatása van az energiafogyasztásra, az olajkeresletre és az állami költségvetésekre is. Az EV-k 2024-ben már több mint 180 TWh áramot fogyasztottak, és évente 1,3 millió hordó olajat váltottak ki – a tendencia 2030-ra megháromszorozódhat. Mindez komoly adóbevétel-kieséssel jár, különösen a benzin- és dízelfogyasztásra kivetett adók terén, amit a villamosenergia-adók csak részben kompenzálnak. A kormányok ezért világszerte új adóintézkedésekkel – például útdíjakkal, súly- és regisztrációs adókkal, vagy az elektromos járművekre is kiterjedő ÁFA-val – próbálhatnak egyensúlyt teremteni a bevételek fenntartása és az elektromobilitás ösztönzése között. A cél: fenntartható, méltányos átmenet a tiszta közlekedés felé, társadalmi elfogadottság mellett. Vajon sikerülhet? Az IEA elemzése.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×