Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
A METRANS csoport Budapestről Kínába tartó első konténervonata elindul a METRANS Konténer Kft. csepeli termináljából 2019. október 21-én.
Nyitókép: MTI/Mohai Balázs

Sínen van Magyarország az európai–kínai árufuvarozás vérkeringésében

Rendszeresen közlekedő tehervonatot indít Budapestről Kínába a METRANS Konténer Kft. – tájékoztatta Nagy László, a cég ügyvezetője az InfoRádiót.

A METRANS csoport számára mindig is fontos volt, hogy Magyarországot is bekapcsolják az Európát Kínával összekötő vasúti árufuvarozás vérkeringésbe – hangsúlyozta Nagy László, a cég ügyvezetője az InfoRádióban. Tájékoztatása szerint a tehervonat 15 napig tartó útja Magyarországról Szlovákián, Ukrajnán, Oroszországon, végül Kazahsztánon át fog vezetni Kínába, mintegy 9500 kilométert megtéve.

A szakember megjegyezte, évről évre növekszik a magas hozzáadatott értékek aránya az exportban, a Kínába szállítandó termékeket pedig főként az ipari gyártásban felhasznált, valamint gépipari termékek fogják adni, mint például a granulátumok.

Magyarországra elsősorban ruházati és elektronikai cikkek fognak érkezni a vasúton,

mondhatni normál kereskedelmi áruk, tette hozzá.

A szerelvény a METRANS csoport terminálhálózatát veszi majd igénybe, így a vállalat csehországi, szlovákiai, ausztriai és budapesti terminálján keresztül egyaránt kerülhet rakomány a vonatra. A cégnél úgy vélik, hogy a gyors és biztonságos árucsere közelebb hozza a gazdaságokat egymáshoz.

Budapest, 2019. október 21.
Konténerek a METRANS Konténer Kft. csepeli termináljában a METRANS csoport Budapestről Kínába induló első konténervonata indulásának napján, 2019. október 21-én.
MTI/Mohai Balázs
Konténerek a METRANS Konténer Kft. csepeli termináljában a METRANS csoport Budapestről Kínába induló első konténervonata indulásának napján, 2019. október 21-én. MTI/Mohai Balázs

Nagy László végezetül kiemelte, az új Budapest–Kína járat egyúttal zöldlogisztikai megoldást is jelent, hiszen a vasúti áruszállítás jelentős közúti teherforgalmat képes környezetbarát módon kiváltani.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×