Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.1
bux:
0
2025. december 25. csütörtök Eugénia
A Clark Ádám úszódaru az elszállítást végző uszályra emeli a balesetben elsüllyedt Hableány turistahajó roncsát 2019. június 11-én. A Hableány május 29-én süllyedt el a Margit hídnál, miután összeütközött a Viking Sigyn szállodahajóval. A fedélzeten 35-en utaztak, 33 dél-koreai állampolgár és a kéttagú magyar személyzet. Hét embert sikerült kimenteni, hét dél-koreai állampolgár holttestét pedig még aznap megtalálták.
Nyitókép: MTI/Balogh Zoltán

Hableány-ügy: hatalmas jogi hadjárat jön a károsultak oldaláról

Áldozatonként százmillió forintnyi eurót "perelhetnek le" a Viking mögött álló cégóriásról - Svájcban.

Csak a svájci bíróságon tervezett kártérítési per áldozatonként háromszázezer euróba (százmillió forint) kerülhet a Viking Sigyn szállodahajót üzemeltető Viking River Cruises Svájcban bejegyzett, norvég tulajdonú hajózási cégóriásnak - mondta a Magyar Nemzetnek Sógor Zsolt ügyvéd, a Hableányt üzemeltető Panorama Deck Kft. képviselője a nyomozásban.

A lapnak azt is elmondta, a Panorama várhatóan hatvan-hetvenmillió forintnyi kártérítést fizet a katasztrófában meghalt munkavállalói, a kapitány és a matróz családjainak. A nyomozásban a kapitány családjának sértetti képviselőjeként részt vevő ügyvéd, Gulyás Krisztián a minap közölte: peren kívüli megegyezést javasoltak a Panorama vezetésének 35 millió forint nem vagyoni kártérítésről. Sógor Zsolt a matróz családja esetében is hasonló kártérítést valószínűsít, amit szintén áthárítanak a Sigyn üzemeltetőjére.

A Panorama Deck Kft. kárigénye azonban ennél nagyságrendekkel nagyobb, mintegy másfél-kétmilliárd forint a Viking River Cruisesszel szemben.

"Az elsüllyesztett Hableány értéke százmillió forint. Ugyanakkor a cég a 22 éve épített brandjét veszítette el a baleset miatt. A forgalmuk minimum negyven százalékkal visszaesett a tragédia óta, a 13 hajójukból öt-hat hajót is ki kellett állítani a forgalomból, mert

az utazási irodák június óta egyszerűen nem szerződnek száz fő alatti hajóra.

Tavaly még szép nyereségük volt, az idén ennek az összegnek minimum a dupláját könyvelhetik el veszteségként, de ennél magasabb is lehet a káruk" - fejtette ki Sógor Zsolt.

A Viking River Cruises biztosítóinak képviselőivel még ebben a hónapban egyeztetést kezdenek a peren kívüli megegyezés lehetőségéről.

A tragédia miatt Jurij Csaplinszkijt, a Sigyn letartóztatott kapitányát vízi közlekedés halálos tömegszerencsétlenséget okozó gondatlan veszélyeztetésével és 35 rendbeli cserbenhagyással gyanúsítják. Az igazságügyi hírközlési szakértő időközben helyreállította okostelefonjának, illetve laptopjának memóriájából a katasztrófa után törölt adatokat. Egyebek mellett azt írta a fiának a Hableányról, hogy "nem láttam" - ez Sógor Zsolt szerint beismerő vallomással ér fel - írja a Magyar Nemzet szombati száma.

Címlapról ajánljuk
Csikós Zsóka: már ki merem jelenteni, hogy van esélyem a világ legjobbjai ellen

Csikós Zsóka: már ki merem jelenteni, hogy van esélyem a világ legjobbjai ellen

Pályafutása során először Csikós Zsóka lett az év magyar női kajakosa. Bár az idei évnek úgy vágott neki, hogy a világjátékokra akar kijutni, végül nem a maratoni számokban, hanem a rövidebb távokon halmozta az Eb- és vb-érmeket. A Szolnoki Kajak-Kenu Klub versenyzője az InfoRádióban azt mondta: korábban nem mindig értette, miért van akkora mizéria a csapathajók összeállításánál, jövőre azonban már párosban és/vagy négyesben is szerepelne.

Szakértő: fegyveres bandák uralják Líbiát és osztozkodnak a mesés energiavagyonon – de mit csináljon Európa?

Moammer el-Kadhafi uralmának 2011-es megdöntése óta polgárháborúról polgárháborúra bukdácsol az észak-afrikai emirátus, a fel-fellángoló konfliktusokba pedig időnként Európa nagyhatalmai is beleállnak, pedig még az Egyesült Államok is tudja: nem jó itt „megégni”. Marsai Viktor, a Migrációkutató Intézet igazgatója beszélt a helyzetről az InfoRádióban, és arról is, mitől is függ, hogy indulnak-e onnan migránsok Európába vagy sem.
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×