eur:
394.88
usd:
367.63
bux:
71456
2024. július 2. kedd Ottó
Fesztiválozók szállnak le a HÉV-ről a Filatorigát megállónál a 25. Sziget Fesztivál mínusz egyedik napján, 2017. augusztus 9-én.
Nyitókép: Mónus Márton (MTI)

Metróért Egyesület: sok lehetőséget kínál a HÉV-vonalak összekötése

Megvalósíthatónak látja a Metróért Egyesület elnöke a szentendrei és a ráckevei/csepeli HÉV összekötését; Bíró Endre azután fogalmazott így az InfoRádióban, hogy zöld jelzést kapott a gigaberuházás tervezése. Szerinte az agglomerációban élők nyerhetnek vele a legtöbbet.

Mint az Infostart is beszámolt róla, egy kormánydöntésnek köszönhetően indulhat a szentendrei és a ráckevei/csepeli HÉV összekötésének tervezése, az egész projekt várható befejezési idejét pedig 2023-ra teszik.

A Metróért Egyesület úgy gondolja, hogy a beruházás Budapest közlekedésének a talán legjobban hasznosuló, nagyon jó elképzelése. Bíró Endre, az egyesület elnöke az InfoRádióban elmondta, elsősorban nem is a főváros lakosságának, de az agglomerációban élőknek lehet ez fontos, "minőségi előrelépés".

Hogy mennyire bonyolult a Duna alatt összekötni a vonalakat, arról elmondta, "ez egy ismert technológia, gondolhatunk a kettes vagy a négyes metróra; természetesen nem olcsó,

a Duna alatt megvan az a minimális mélység, ameddig le kell süllyeszteni a vonalalagutat, de ez ma már abszolút nem a fantazmagóriák körébe tartozik".

Szerinte most a vonal pontos megtervezése jön, azt gondolja, egy jó elképzelés lenne a Kálvin teret is érinteni, és meggondolandónak tart egy Astoriánál, illetve egy Nyugati pályaudvarnál létrejövő átszállási lehetőséget.

"Utána Budán valahol a Filatorigát vonalában érhetné el a szentendrei HÉV-vonalat a pesti HÉV-vonalak meghosszabbítása.

Békásmegyer ideális végállomás lehetne, onnan napi több tízezer ember utazik a város felé, ragyogó átszállási pontokat érhetnének el az új vonallal" - tette hozzá Bíró Endre.

Úgy látja, most itt a lehetőség arra is, hogy a szentendrei HÉV belső szakaszát a föld alá vigyék.

"Ha két megoldás közül kell választani, hogy

a Batthyány térig a jelenlegi HÉV-vonalat besüllyesztjük a föld alá, aminek természetesen van észszerűsége a felszíni közlekedés nehézségei miatt, vagy a két HÉV-vonal egyszerű földalatti összekötése, én az utóbbi elképzelésnek adnék prioritást,

tehát annak, amiről most beszélünk. Sokkal nagyobb a haszna, sokkal több ember közlekedését könnyíti meg" - nyomatékosította Bíró Endre.

A fejlesztéssel új kötött pályás kocsik is érkeznének, a mostani NDK-gyártmányú HÉV-szerelvények A Metróért Egyesület elnöke szerint kiszolgálták már magukat. "Elég sok gyártónak van a kategóriában megbízható, energiatakarékos, kényelmes szerelvénye" - tette hozzá.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
A németeket Schöder politikai öngyilkosságára emlékezteti Macron öngólja

A németeket Schöder politikai öngyilkosságára emlékezteti Macron "öngólja"

Aggodalom és megdöbbenés Berlinben az előre hozott francia nemzetgyűlési választások első fordulójának eredményei és a második forduló lehetséges kimenetele miatt. Német kormánypártok vezető politikusai vélekednek úgy, hogy Emmanuel Macron francia államfő a választások kiírásával "öngólt" rúgott, és Németország legfontosabb uniós partnerét politikai elszigetelődés fenyegeti.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.03. szerda, 18:00
Giró-Szász András
politikai tanácsadó
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×