eur:
413.94
usd:
396.69
bux:
78741.84
2024. december 23. hétfő Viktória
Nyitókép: Pexels

Az éjjeli budapesti légi forgalom kilencven százaléka átirányítható

A jogszabály-módosításokkal megoldható lesz a Budapest felett zajló légi forgalom mintegy 90 százalékának Vecsés felé történő leszállítása az úgynevezett mélyalvási időszakban, véli az AIRportal légiközlekedési szakportál főszerkesztő-helyettese.

A bejelentett jogszabályi változások lényege, hogy az időjárási körülmények miatt jelenleg Budapest felett zajló légi forgalmat Vecsés irányába tereljék éjfél és reggel öt óra között – ismertette az InfoRádiónak Körtvélyes Tivadar. Ez úgy valósulhat meg, tette hozzá a szakértő, hogy a repülőtéren ötről tíz csomóra emelték a le- és felszálláskor megengedett hátszél erősségét, nagyobb teret biztosítva ezáltal a légiforgalmi irányításnak arra, hogy a délkeleti irányból szállítsák le illetve fel a gépeket.

Az AIRportal.hu munkatársa megjegyezte, a rendkívüli helyzetek kezelése (amikor köd, eső, havazás teszi indokolttá a város felőli érkezést) egyelőre kérdőjeles, de feltehetően arról is rendelkezni fog a jogszabály. A korábban ismertetett 1000 euró körüli bírságot azokban az esetekben szabhatják ki, amikor egy légitársaság indokolatlanul választja ezt az útvonalat. Körtvélyes Tivadar szerint az említett összeg mértéke a gépek mérete és zajkibocsátása függvényében változhat.

A szakértő úgy gondolja, az intézkedés nyomán

a forgalom 90 százalékának átirányítása megoldható,

a fennmaradó 10 százaléknak pedig két választása lesz: kifizeti az 1000 euró környéki bírságot, és leszáll a város felől, vagy kitérő repülőtéren landol.

Körtvélyes Tivadar a zajméréssel kapcsolatban megjegyezte:

nemcsak a mérés technikája, hanem a mikéntjei is felvethetnek kérdéseket,

hiszen a Budapest Airport által korábban végzett zajmérés átlagolással történt, ami nem feleltethető meg azzal, ha egy állampolgár áll ki egy mérőeszközzel a leszálló gép alá.

A környéken élőket segíti majd egy mobiltelefonos alkalmazás is, amelyen jelezhetik a zavaró éjszakai repüléseket. A főszerkesztő-helyettes szerint az applikáció pont arra lesz jó, hogy a csúcsértékeket megállapítsa, az azonban szintén nem tisztázott, hogy ezekkel az értékekkel – jogszabályilag – mit lehet kezdeni. "Arra mindenképpen jó lesz, hogyha állampolgári bejelentés is van, akkor az még egy plusz, ami alapján azt lehet mondani, hogy volt egy leszálló gép, »ami miatt a nektek ennyi és ennyi pénzt kell fizetnetek«" – tette hozzá.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Miután szombaton évzáró nemzetközi sajtótájékoztatót tartott a miniszterelnök, vasárnap este az M1-nek is interjút adott. Meglátása szerint Brüsszel nagy árat fog fizetni azért, hogy még mindig úgy gondolja, mindent az eddigiek szerint kell tovább csinálni. Ukrajnában és a világban is új realitás van, ehhez kell alkalmazkodni, Magyarország is ezt teszi a gazdasági semlegességgel és a jövő évi költségvetéssel is. "Jobban fogunk élni, de hogy szebben tudunk-e, ez a kérdés" - zárta az interjút.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×