Infostart.hu
eur:
386.47
usd:
330.03
bux:
110405.74
2025. december 21. vasárnap Tamás
Forgalmi dugó Budapesten, a Hungária körúton 2017. november 27-én. A kínai miniszterelnök látogatása és a Kína-Kelet-Közép-Európa (KKE) csúcstalálkozó miatt forgalomkorlátozásokat vezettek be a fővárosban.
Nyitókép: MTI/Mónus Márton

Így lehetne a felére csökkenteni a teherautók szennyezését

Magyarországnak 2030-ig 7 százalékkal kell csökkentenie üvegházgáz-kibocsátását, ez pedig csak komoly adóemelésekkel, korlátozásokkal érhető el - mondta az InfoRádióban a Levegő Munkacsoport elnöke.

Magyarországon a levegőbe jutó üvegházgázok 98 százalékáért a közúti közlekedés és a fuvarozás felel. Becslések szerint 2030-ra a kibocsátás a jelenlegi másfélszeresére emelkedhet, ezt csökkenteni csak komoly korlátozásokkal lehet - mondta az InfoRádióban Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke.

"Nem fog menni anélkül, hogy megemelnék az egyes közlekedési módok adóit, díjait"

- fogalmazott.

A párizsi klímaszerződésben az Európai Unió azt vállalta, hogy 2030-ra 40 százalékkal csökkenti a károsanyag-kibocsátást az 1990-es adatokhoz képest. Azt is meghatározták, hogy az egyes tagországoknak mennyivel kell hozzájárulniuk a csökkentéshez. A szükséges intézkedésekről pedig az év végéig tervet kell készíteni.

Magyarország számára 7 százalékos mérséklést írtak elő.

Ennek eléréséhez alacsony kibocsátási és forgalomcsillapított zónák létesítésére, tömegközlekedési és kerékpáros fejlesztésekre is szükség van - mondta a Levegő Munkacsoport elnöke.

"Sokkal nagyobb mértékben kell egyrészt a környezetkímélőbb árufuvarozási módokra átállni, például

egyes tanulmányok szerint a városi áruszállításban a szén-dioxid-kibocsátás akár 50 százalékkal is csökkenthető, ha mindazon szállításokat mondjuk elektromos meghajtású teherkerékpárokkal végeznék,

amelyeket most teherautókkal végeznek" - mutatott rá Lukács András.

A témával foglalkozó konferenciát is szerveztek csütörtökön a munkacsoport közreműködésével, amit a Facebookon ITT lehet visszanézni.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
A nyelviskoláknak van egy nyomós érve, miért kellene előbb kezdeni a második idegen nyelv tanulását

A nyelviskoláknak van egy nyomós érve, miért kellene előbb kezdeni a második idegen nyelv tanulását

A magyar lakosság nyelvtudása továbbra is az utolsók között van az Európai Unióban, pedig ma már az angol nyelv ismerete komoly előny a munkaerőpiacon – mondta az InfoRádióban a Nyelviskolák Szakmai Egyesületének elnöke. Légrádi Tamás szerint a közoktatásban és a nyelviskolák világában is a kiváló nyelvtanár a legnagyobb érték, ezért arra kell törekedni, hogy minél többen legyenek idehaza.

Minden bizonytalan Vlagyimir Putyin körül, csak találgatnak a hírszerzők

Belső hírszerzési források és kormányzati tisztségviselők között nincs egyetértés Oroszország távlati katonai céljait illetően. Míg egyes jelentések szerint Vlagyimir Putyin továbbra is igényt tart egész Ukrajnára, addig a hírszerzési igazgató szerint Moszkva elkerülné a közvetlen konfliktust Európával.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×