Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
A balatoni évadnyitó vitorlásverseny Balatonfürednél 2019. május 10-én.
Nyitókép: MTI/Bodnár Boglárka

Nagy átalakítás a Balatonnál

Hétfő délután megkezdték a Balaton vízeresztését a Sió-zsilipen, mivel a következő 72 órában jelentős mennyiségű, 20-25 milliméternyi csapadékot várnak a a tó vízgyűjtő területére - tájékoztatta az Országos Vízügyi Főigazgatóság szóvivője.

Siklós Gabriella elmondta: a vízeresztés célja a vízszint további emelkedésének megelőzése. A vízeresztés mértékének meghatározásánál figyelembe veszik a befogadó Sió csatorna terhelhetőségét is, és ha kell, módosítják a Balaton nyári vízkészletének megőrzése érdekében - ismertette.

A vízügy honlapjának (vizugy.hu) adatai szerint hétfő reggel 125 centiméter volt a Balaton átlagos vízállása. A Balaton szabályozási vízszintmaximuma a nyári félévben 120 centiméter (plusz-mínusz 5 százalék); a Sió-zsilip akkor nyitható meg, ha a vízszint ennél magasabb.

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×