Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 28. vasárnap Kamilla

Idén 1200 fát vághatnak ki Budapesten

Csak Budapest emblematikus, belvárosi fasoraiból 50-55 fát kell kivágni és jó néhány fát kell visszametszeni - állapította meg a Főkert átfogó farekonstrukciós felmérése. A kivágott fák helyett háromszor annyit ültetnek vissza.

A Bajcsy-Zsilinszky úton, a Fehérvári úton, a Szilágyi Erzsébet fasorban, illetve az Andrássy úton fák kivágására van szükség - mondta el az InfoRádióban Szabó József, a Főkert vezérigazgatója. "Természetesen minden növényről van egyedi faszakértői véleményünk. Fényképekkel és

a roncsolásmentes tomográfiai készülékkel megállapítható a fa belsejében lévő korhadás. Ezt a dokumentációt nyilvánosságra is fogjuk hozni"

- ígérte Szabó József.

Annál is inkább, mert tavaly és tavalyelőtt kidőlésével komoly veszélyhelyzeteket idézett elő az Andrássy úton három-négy fa a fasorállományból, szerinte csak a szerencsének köszönhető, hogy "mindössze" anyagi kár keletkezett általuk.

"Vannak olyan helyek, ahol nem várhat tovább a beavatkozás, ezt fogjuk ütemezetten elvégezni.

Az Andrássy út elején az Oktogonig a 180 fából 48 esetében vált szükségessé a rekonstrukciós munka, ami súlypont-visszahelyezést, ágvágást jelent, valamint további figyelést. Tizennyolc idős, beteg és veszélyes fa is van, amely esetében kivágásra van szükség.

A Bajcsy-Zsilinszky úton körülbelül tíz fát vágnak ki. Ezek helyére előnevelt, idősebb, 4-5 méteres fák beültetésére kerül sor" - adott számot a Főkert vezetője.

Mint elmondta, éves szinten

1000-1200 fa kivágása válhat szükségessé Budapesten, cserébe viszont 4000-4500 fát ültetnek.

A Főkertnek saját faiskolája van, ahonnan 20-30 centiméter kerületű, 4-5 méter magas fákat tudnak telepíteni az érintett helyszínekre. Szabó József szerint a gyökérzet megfoganása után, 2-3 éven belül látványos és szép fasorokat tudnak belőlük kialakítani.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Megjött a kijózanodás az elektromos autóknál: átírják a terveket a világ legnagyobb gyártói

Megjött a kijózanodás az elektromos autóknál: átírják a terveket a világ legnagyobb gyártói

2025-ben látványos fordulat állt be az autóipari elektromos átállásban. A gyártók sorra írják át elektromos autós terveiket, a politikai oldal pedig elkezdte lazítani a korábban kőbe vésettnek hitt szabályokat. Nem arról van szó, hogy az elektrifikációt elengedték volna, hanem arról, hogy a korábbi "EV-only" narratívát felváltotta egy pragmatikusabb, több átmeneti technológiára épülő megközelítés. Megnéztük, hogy kik és hogyan vettek vissza az EV-célokból, és mit üzennek ezek a lépések az autóipari történetének egyik legnagyobb átalakulásáról.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×