eur:
409.3
usd:
374.53
bux:
74343.85
2024. november 5. kedd Imre
Forgalmi dugó Budapesten, a Hungária körúton 2017. november 27-én. A kínai miniszterelnök látogatása és a Kína-Kelet-Közép-Európa (KKE) csúcstalálkozó miatt forgalomkorlátozásokat vezettek be a fővárosban.
Nyitókép: MTI/Mónus Márton

Meglepő információk a fővárosi dugódíjról

Bevezethetik a dugódíjat – derül ki a múlt héten nyilvánosságra hozott Budapesti Mobilitási Tervből. A dokumentum a következő évek fővárosi építési teveit is tartalmazza.

A www.budapest.hu internetes oldalon elérhető Budapesti Mobilitási Terv, amelyet a fővárosi önkormányzat hozott nyilvánosságra. A tervezet tartalmazza a fővárosi személyforgalmi behajtási díj rendszer, ismertebb nevén dugódíj bevezetését, 2021 és 2025 között, egy 3,3 milliárd forintos projekt keretében – írta meg az Index. A meglepetés, hogy a három (szűkös-közepes-gazdag) költségkeretre kidolgozott javaslatok mindegyike számol a dugódíj bevezetésével 2025-ig.

Erről korábban már konkrét elképzelések voltak, a főváros 2015-ben kétlépcsős javaslatot terjesztett a kormány elé. Ezt Tarlós István főpolgármester mondta el.

"Az egyik szerint Budapest teljes közigazgatási területére bevezetnének egy Budapest-matricát, egy évre 5000, egy hónapra 450-500 forintért".

A főpolgármester emlékeztetett: minden magyar megyében van úthasználati matrica.

A másik 2015-ös javaslat szerint a Budapest matrica mellett kijelöltek volna egy belvárosi zónát, amelyen belül szintén fizetnie kellett volna az autósoknak. Tarlós István elmondása szerint a belső zónáról még akkor is kétféle elképzelés is létezett. Ő a szűkebbet, csak a városmagot érintő zónát javasolta, és nem a Hungária körgyűrűig tartó nagyobb területet.

A dugódíj bevezetését Tarlós István akkor elkerülhetetlennek tartotta, mivel a 4-es metró megépítésének az unió felé vállalt feltétele volt. Később azonban ez lekerült a napirendről.

A Budapesti Mobilitási Terv szerint a dugódíj enyhíthet a jelentős közlekedési forgalom okozta környezeti problémákon. A dokumentumban azt is megfogalmazzák, hogy a díj bevezetéséhez szükség lenne a P+R parkolók ütemes megvalósítására is. A tervről mindenki írhat észrevételeket, a budapest.hu honlapon feltüntetett e-mail címre.

VEKE: nem indokolt a dugódíj

A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület elnöke nem tartja reálisnak a dugódíj bevezetését, és egyáltalán nem is biztos benne, hogy bevezetik. Dorner Lajos szerint a dugódíj az uniós előírások miatt került csak ismét a hírekbe.

A VEKE vezetője úgy látja, egyszerre több intézkedésre, a többi között az M0-s mentén lenne szükség minél több P+R parkolóra, és onnan kötött pályás, nagy kapacitású behordást megoldani a belvárosba - köztük az M2-es metró összekötése a gödöllői HÉV-vel.

Dorner Lajos szerint az is sokat segíthetne, ha nem minden munkahely és iskola a belvárosban lenne.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Elemző: a forint árfolyamát is érzékenyen érinti az amerikai elnökválasztás eredménye

Elemző: a forint árfolyamát is érzékenyen érinti az amerikai elnökválasztás eredménye

Az elnökválasztás után – a pénzpiaci elemzői vélemények szerint – a mostaninál magasabb inflációs környezet jöhet az Egyesült Államokban, ami lecsapódhat a devizapiacokon is. Főleg, ha az amerikai elnökválasztás után elindul egy erőteljes kereskedelmi háború a világban – mondta az InfoRádióban Nagy Viktor, a Portfolio vezető elemzője.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.06. szerda, 18:00
Csizmazia Gábor
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Eötvös József Kutatóközpont Amerika Kutatóintézetének tudományos munkatársa
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×