Infostart.hu
eur:
365.12
usd:
316.54
bux:
0
2026. augusztus 12. szerda Klára
Pixabay
Nyitókép: Pixabay

Kevés gyümölcsöt és zöldséget esznek a gyerekek – súlyos következményei lehetnek

Az elmúlt években ugyan nem nőtt a magyar gyerekek körében a túlsúlyosak és elhízottak aránya, de minden harmadik 10 év körüli gyereknél kritikusan alacsony a csontok növekedéséért felelős kalcium bevitele, negyedüknél pedig a zöldség-és gyümölcsfogyasztás is messze elmarad az ideális mennyiségtől – mondta a Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége felméréseiből.

Még mindig igaz, hogy minden negyedik gyerek túlsúlyos – mondta az InfoRádiónak Kubinyi Jolán. A Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége elnöke hozzátette: az elmúlt 2-3 évben a gyermekkori elhízás mértéke stagnált Magyarországon, melyet a WHO is pozitívumként emelt ki.

A szakértő szerint a gyerekek kevés zöldséget és gyümölcsöt fogyasztanak, napi 400 gramm lenne, ennek nagyjából a kétharmadát fogyasztják el. Tejből és tejtermékből is többet kéne bevinniük. Ezeknek és az elhízásnak felnőttkorban komoly következményei lehetnek: akár anyagcsere- és daganatos betegségek kialakulásához is hozzájárulhat.

Törekedni kell arra, hogy hiteles forrásból tájékozódjunk a helyes táplálkozásról, nem pedig a divatot, a trendet követni – hívta fel a figyelmet Kubinyi Jolán. A www.okostanyer.hu-n számtalan megbízható információ áll a szülők és gyermekek rendelkezésére – tette hozzá.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
„Valamilyen hűtőtornyos megoldás” – A teljes szakma Paks 1 és 2 komplex hűthetőségén gondolkodik

„Valamilyen hűtőtornyos megoldás” – A teljes szakma Paks 1 és 2 komplex hűthetőségén gondolkodik

Extrém, akár nagyon kreatív megoldásoknak a nukleáris területen nincs helyük, csak tanulmányokkal, elemzésekkel, számításokkal megalapozott megoldások lehetségesek – hangsúlyozta az InfoRádióban Pázmándi Tamás, a HUN-REN Energiatudományi Kutatóközpont tudományos főmunkatársa, laboratóriumvezetője.

Baka András államfő beszélt a parlamentben megválasztása után

„Pártpolitikai semlegesség, de semmiképp sem értéksemlegesség” – mondta szerepéről a megválasztott köztársasági elnök, a korábbi Legfelsőbb Bíróság exelnöke a parlamentben, miután a képviselők első körben, kétharmados többséggel mondtak igent rá. A Fidesz és a KDNP nem vett részt a szavazáson.
inforadio
ARÉNA
2026.08.12. szerda, 18:00
Ürge-Vorsatz Diána
fizikus, egyetemi professzor, az Éghajlatváltozási Kormányközi Testület alelnöke
Szívóerő külföldről, mentőöv a diákoktól? − Terítéken a hazai munkaerőtartalék-helyzet az őszi HR-csúcson

Szívóerő külföldről, mentőöv a diákoktól? − Terítéken a hazai munkaerőtartalék-helyzet az őszi HR-csúcson

Ugyan a foglalkoztatási adatok stabilitásról árulkodnak, a hazai munkaerőpiac kapcsán minduntalan előkerül a vállalkozások munkaerőhiánytól való alaptalannak korántsem mondható félelme. Márpedig ami a tízes években működött, az mára kifulladt: a szakértők egyetértenek, hogy érdemi számban nem nagyon van kit idehaza mozgósítani. Vagy mégis? A KKV-k szempontjából kulcskérdésnek számító munkaerő-tartalék kérdése is hangsúlyosan kerül napirendre a november 17-i HR (R)evolution 2026 konferencián, amelyre már lehet regisztrálni.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×