Infostart.hu
eur:
386.93
usd:
329.74
bux:
109930.17
2025. december 19. péntek Viola
Palkovics László oktatásért felelős államtitkár beszédet mond a Klebelsberg Képzési Ösztöndíjak ünnepélyes átadásán a Pesti Vigadóban 2018. január 8-án.
Nyitókép: Illyés Tibor

Palkovics László: jönnek az első intézkedések a ferihegyi zajterhelés ügyében

Akár egyfajta zajterhelési illeték bevezetésével is rávehetők a légitársaságok, hogy éjfél előtt érkezzenek meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre – mondta az InfoRádió Aréna című műsorában Palkovics László innovációs és technológiai miniszter. Beszélt az infrastrukturális fejlesztésekről is.

A magyar gazdaságnak az elmúlt száz évben nem volt olyan időszaka, amikor ilyen mértékben fejlesztették az infrastruktúrát, mint napjainkban – jelentette ki Palkovics László. Az innovációs és technológiai miniszter kiemelte: több mint 1100 kilométerrel több gyorsforgalmi út lesz Magyarországon egy 3200 milliárd forintos programnak köszönhetően, melyet 2016-ban kezdtek.

Ennek eredményeképpen 1300-tól 2400 kilométerre nő a gyorsforgalmiút-hálózat. Minden megyei jogú város összeköttetésbe kerül a szomszéd városokkal gyorsforgalmi úton, és ezek közül az összes el fogja érni a határt – tette hozzá a tárcavezető.

„Lehetőség szerint mindenki, bárhol lakik, 30 percen belül érjen el egy gyorsforgalmi utat”

– fogalmazta meg célként Palkovics László.

Az egyik legfontosabb út, az M1-es autópálya lényegi felújítása most kezdődik – mondta a miniszter, aki szerint nem szükséges a szélesítés, hiszen a most építés alatt álló utak forgalmat vezetnek el, meg kell tartani a két sáv plusz egy leállósáv konstrukciót. Utóbbit – intelligens eszközökkel – lehet használni: 200 méterenként elhelyeznek egy videokamerát, ami azt figyeli, hogy a következő szakasz alkalmas-e rá - fejtette ki, hozzátéve: a leállósáv rossz üzlet, mert üres.

A ferihegyi repülőtér forgalmáról

Változott a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér megközelítési iránya, a repülők új útvonalon szállnak le, és alacsonyabban repülnek. Ez a miniszter szerint különösen a mélyalvás, éjfél és reggel öt között zavarja a lakókat, ami miatt szeretnék elérni, hogy ebben az időszakban ne legyen légi forgalom.

Palkovics László elmondta: csütörtökön összeült a Légiközlekedési és Repülőgépipari Tanács, amely kiemelten foglalkozott a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér térségének zajterhelésével is. Mint mondta: azt szeretnék, hogy

éjfél után és hajnali öt előtt ne szálljon le gép, ha mégis érkezik jármű - és nem vészleszállásról van szó -, illetéket kell majd fizetnie.

Két hét múlva elkészülnek a javaslataikkal, majd elkezdik ezek bevezetését. Lesznek olyan változások, amelyeket hamar bevezetnek, például a lakók észlelni fogják, hogy nem jönn éjjel annyi gép, és lesznek olyanok is, amelyek néhány hónapot vesznek igénybe.

Kiemelte: a zajterhelés mérésébe a lakosságot is szeretnék jobban bevonni, és "a reptér saját mérőhálózata mellett a Közlekedéstudományi Intézet - ez a minisztérium egyik kutatóintézete - már elkezdte a saját, stabil és mobil eszközeinek telepítését. Ezek eredményeit közzé tesszük megfelelő applikációkon keresztül. És ha például idős mérnökök otthonukban szeretnének ehhez csatlakozni, akkor kapnak egy zajmérőt, és a szerintük zavaró eseményeket rögzíthetik és elküldhetik nekünk". Azzal egyébként a minisztérium is tisztában van, hogy a zajszint-észlelés sok szubjektív elemet tartalmaz.

A miniszter hozzátette: a repülőtér éjszakai bezárása súlyos gazdasági következményekkel járna, légitársaságok elvesztéséhez vezetne, de azt szeretnék megoldani, hogy éjjel érzékelhetően kisebb legyen a légi forgalom.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Orbán Viktor brüsszeli sajtótájékoztatója: ez a csúcs egy haditanács volt

A péntek hajnalba nyúló csütörtöki brüsszeli EU-csúcsot követően a miniszterelnök némi alvás után állt az újságírók hadának rendelkezésére. Beszámolt róla, az EU-csúcs haditanács volt, a hozzászólások 90 százaléka arról szólt, hogyan győzzük le Oroszországot. Az európai emberek fizetni fognak, a miniszterelnök szerint ez a téma elemi erővel fog feltörni Nyugat-Európában. Úgy látja, ugyanazon a rendkívül veszélyes pályán vagyunk, mint annak idején az I. világháború előtt. Szerinte a végóráit éljük az Európai Uniónak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.19. péntek, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
Családi kisvállalkozásból a régiós élmezőnybe: nagy dobásra készül a tatabányai csavarkereskedő

Családi kisvállalkozásból a régiós élmezőnybe: nagy dobásra készül a tatabányai csavarkereskedő

Az ország második legnagyobb csavar- és kötőelem-forgalmazója, az Iron Trade Havellant Kft. – amelyet legtöbben ITH Kft.-ként ismernek – jövőre bevezeti új logisztikai fejlesztését, amelytől 35-45%-os termelékenység-növekedést vár. Ez jó alapja lehet a román és szlovák piacon való további terjeszkedésnek – ahol már rendelkezik a cég leányvállalatokkal –, de akár új piacokra való belépésnek is. A generációváltáson a közelmúltban átesett ITH operatív feladatait az alapító tulajdonos, Havellant István fia, Havellant Kristóf végzi, aki a jövő évben debütáló logisztikai fejlesztés alapjait is letette.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×