Infostart.hu
eur:
388.66
usd:
330.04
bux:
0
2025. december 26. péntek István
Összeroncsolódott teherautó az M5-ös autópálya Szegedre vezető oldalán, Felsőpakonynál 2019. március 28-án. A gépjármű egy másik tehergépkocsinak ütközött, és a balesetben meghalt egy ember.
Nyitókép: MTI/Mihádák Zoltán

Itt vannak Magyarország halálútjai - a teljes lista

A 4-es főutat nem lehet megelőzni, bár más összevetésben magasan az M0-s a legveszélyesebb hazai út.

Jelentősen nőtt a halálos tragédiák száma azon a húsz főúton és autópályán, amelyen a legtöbb személyi sérüléssel járó baleset volt – derül ki a Vezess által kikért KSH-adatokból. A statisztikai hivatal jelenleg legfrissebb, 2017-es számai szerint 18 százalékkal több halálos baleset történt (133), mint egy évvel korábban (113).

Az ország északkeleti negyede kiemelkedik a régiók közül: a 4-es fölött húzódó M3-as és a 3-as főút is rengeteg baleset helyszíne. Az autópályák sokkal biztonságosabbak a közvetlen szembeforgalmat bonyolító átlagos közutaknál, de Magyarországon más a helyzet, a feketelista dobogóján két sztrádát látunk.

Balesetszám Halálos Súlyos Könnyű
1. 4-es főút 227 22 55 150
2. M3 128 3 40 85
3. M1 125 8 40 77
4. 3-as főút 117 7 39 71
5. 6-os főút 115 10 31 74
6. 1-es főút 110 4 31 75
7. 7-es főút 104 8 27 59
8. 8-as főút 102 7 22 73
9. 47-es főút 99 4 29 66
10. M5-ös 96 10 31 55
11. 51-es főút 90 6 23 62
12. M0 89 8 19 61
13. M7 87 5 21 62
14. 5-ös főút 87 5 28 54
15. 61-es főút 67 5 17 45
16. 84-es főút 62 7 25 30
17. 71-es főút 61 5 17 39
18. 2-es főút 57 4 20 33
19. 86-os főút 55 2 20 36
20. 25-ös főút 54 3 15 33

2017-ben 16 489 személyi sérüléssel járó baleset volt az országban, ami az ORFK legfrissebb adatai szerint tavaly 16 916-ra emelkedett, azaz tovább romlott.

Ha elosztjuk a balesetszámot a táblázatokban szereplő utak hosszával, érdekes számokat látunk arra, hogy mennyi baleset jut a toplista útjainak egy-egy kilométerére. A 352 kilométer hosszú 4-es főút a lista (és az ország) leghosszabbja, míg a csonka M0 a maga 77 kilométerével a legrövidebbje. Egy-egy kilométernyi szakaszukra vetítve az éves balesetszámot, utóbbi egyből listavezető lesz.

Balesetszám/kilométer
1. M0 1,15
2. M1 0,74
3. 2-es főút 0,73
4. 25-ös főút 0,65
5. 4-es főút 0,64
6. 1-es főút 0,62
7. M5 0,55
8. 8-as főút 0,53
9. 71-es főút 0,52
10. 84-es főút 0,46

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
Brutális ütemben fejlődött idén a mesterséges intelligencia - Karnyújtásnyira lehet az AGI?

Brutális ütemben fejlődött idén a mesterséges intelligencia - Karnyújtásnyira lehet az AGI?

2025-ben a technológia terén egyértelműen szinte minden a mesterséges intelligencia fejlődéséről szólt, a vezető AI-vállalatok pedig rendkívüli tempóban dobták idén piacra az újabbnál újabb megoldásaikat. Bár az év során sokan tartottak az "AI lufi" kidurranásától, a benchmarkok alapján az új modellek messze felülmúlták a tavalyiakat, bizonyos területeken pedig már meg is haladták az emberek képességeit. Az LLM-ek mérhető tudása azonban csak az egyik fontos tényező: az automatikus működés a másik elem, amelyről idén gyakran szó esett, különösen az általános mesterséges intelligencia (AGI) elérésével kapcsolatos várakozásokra utalva. A fejlődés ugyan egyértelműen látszik ezen a területen is, a vállalatvezetők és AI-kutatók igen megosztottak a kérdést illetően: egyesek szerint két évre, mások szerint egy évtizedre vagyunk a legokosabb emberek képességeit meghaladó, teljesen autonóm működésre képes AI-rendszerektől. Sőt, egyes vélekedések szerint addig még az AI-hoz való teljes tudományos megközelítésnek is változnia kellene.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×