A vasúttársaság tájékoztatása szerint a hatóság az ajtóműködésben műszaki rendellenességet tapasztalt az oldalajtók zárásának vezérlésével összefüggésben. A hibát az osztrák szállító kijavította.
A módosításokat a MÁV-Start pénteken bemutatja a vasúti hatóságnak, amely engedélyezheti a próbaüzem folytatását. Az engedélyt kapott kocsiknak először utasok nélkül kell az előírt hibamentes futást teljesíteni, majd ezek sikeressége után szállíthatnak utasokat.
A MÁV hozzátette, hogy az IC+ kocsikkal eddig nem történt biztonságot veszélyeztető probléma a próbaüzem során. A hatóság által kiadott engedély alapján folyik a gyártás és üzembe helyezés. Most a típusengedélyeztetési eljárás zajlik, annak része az ITM Vasúti Hatósági Főosztálya által elrendelt próbaüzem.
Az utasforgalmi próbaüzem kétlépcsős, először utasok nélkül kell a kocsiknak az előírt hibamentes futást teljesíteni, majd ezek sikeressége után szállíthatnak utasokat. Jelenleg hat IC+ kocsi közlekedik engedéllyel, menetrend szerinti vonatokban. A járművekre vonatkozó engedélyt nem vonták vissza, az utasforgalmi próbaüzemet függesztették fel átmenetileg a fellépő hiányosság megoldásáig.