Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
Nyitókép: NIF

Két új híd épül Magyarországon

Az év végére elkészülhet az M44-es Tiszakürt és Kondoros közötti szakasza.

Povázsai Pál, a beruházó NIF Zrt. szakembere egy békéscsabai fórumon elmondta: az M44-es Tiszakürt és Kondoros közötti szakaszán a készültségi szint elérte a 70 százalékot. Több helyen már van aszfaltréteg, a műtárgyak építése, kivitelezése is a megfelelő ütemben halad - számolt be a beol.hu.

A leendő Körös-híd már a helyén van, át is lehet rajta menni.

A kiegészítő fejlesztések is haladnak, például a vadak miatt kerítéseket, illetve üzemeltetéshez szükséges létesítményeket szintén építenek, fejlesztik a közútkezelő békéscsabai üzemmérnökségét.

A Kondoros és Békéscsaba közötti szakaszt három részre osztották. A Kondoros felőli részen van már aszfaltburkolat, de főleg földmunkák zajlanak. Povázsai Pál nem lát olyan akadályt, ami miatt csúszhat a beruházás, a teljes szakaszt 2020 végén adnák át a forgalomnak.

A fürjesi csomópont engedélye hamarosan megérkezhet, területeket vásárolnak, és még régészeti munkák is várhatók. A fürjesi út kapcsán elindították a közbeszerzési eljárást, ez lesz a leendő 444-es számú, 2×1 sávos főút, amivel összekötnék a 47-est, a 44-est és az M44-est.

A Lakitelek és Tiszakürt közötti szakasz esetében a kiviteli tervek pontosítása zajlik, itt

látványos munka várható, Tisza-hidat is építenek.

Hamarosan elindulhat bizonyos részek esetében a közbeszerzési eljárás. Lesz majd ideiglenes lehajtó a meglévő 44-esre, amivel megközelíthető Kecskemét térsége.

M47-esről több jogszabály is rendelkezik, és az három szakaszból állna: ilyen a Szeged-Békéscsaba és a Békéscsaba-Berettyóújfalu, valamint a Berettyóújfalu-Debrecen, ami lényegében készen lesz az M35-össel és M4-essel. A tervek szerint egy autópályánál keskenyebb, 20 méter széles, elválasztással rendelkező, 2×2 sávos utat építenének, amin legfeljebb 110 kilométer/órával lehetne közlekedni.

Címlapról ajánljuk
Túlélte az első vihart az örökös válságország

Túlélte az első vihart az örökös válságország

Argentína 2025-ben átfogó gazdaságpolitikai irányváltást hajtott végre: Javier Milei elnök a korábbi államközpontú modellről egy piacalapú rendszerre helyezte át a gazdaság intézményeit. Az intézkedésekkel az elnök a fiskális fegyelem megteremtését, a tartósan magas infláció letörését és a tőke- és árfolyamkorlátok fokozatos feloldását célozta. Ahogy egy ilyen mértékű reform esetén az várható volt, az évet nagy sikerek és kudarcok váltakozása jellemezte, a viszonylagos stabilitást pedig csak az Egyesült Államok politikai és pénzügyi támogatása és Milei október végi választási győzelme hozta el.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×