eur:
402.13
usd:
383.27
bux:
87542.1
2025. február 16. vasárnap Julianna, Lilla
Villamospótló busz a II. kerületi Szilágyi Erzsébet fasoron, a Budagyöngye megállónál 2018. szeptember 3-án. Szeptember 1-jén a 61-es villamos 2017-ben felújított vonalán, a Kelemen László utcai megállónál a hatalmas mennyiségű esővíz kimosta a sínek alól a zúzottkő ágyazatot. A BKV közlése szerint a villamosforgalom a hét második felében indulhat újra az érintett szakaszon.
Nyitókép: MTI Fotó: Máthé Zoltán

A szakszervezet szerint a töredéke sem igaz a BKV-s fizetési reklámoknak

A BKV továbbra sem kezdte el a 2019-es bértárgyalásokat az érdekképviseletekkel, így előfordulhat, hogy a társaság vezetése már későn ül le egyeztetni, és a szakszervezetek kényszerhelyzetbe kerülnek - mondta az InfoRádiónak Naszályi Gábor, az Egységes Közlekedési Szakszervezet elnöke.

Az érdekképviseleteket úgy tájékoztatták,hogy a BKV folyamatosan tárgyal a tulajdonosával a jövő évről, ezért nem ült még le a munkavállalókkal egyeztetni a bérek alakulásáról - tudta meg az InfoRádió Naszályi Gábortól, az Egységes Közlekedési Szakszervezet elnökétől.

"Ha valóban egyeztetnek, akkor az elmúlt hónapokban valaminek történnie kellett volna"

- véli az érdekképviselet vezetője.

Naszályi Gábor emlékeztetett arra, hogy tavaly a munkavállalók oldaláról már júniusban megjelölték a 15 százalékos bérfejlesztési igényt, de csak karácsony előtt pár nappal kaptak választ egy ajánlattal, amit már el kellett fogadni.

"Nálunk erről dolgozó emberek döntenek, velük kell egyeztetni, ami nem megy 24 óra leforgása alatt"

- mondta az érdekképviselet vezetője, hozzátéve, hogy a vállalat sem tud úgy költségvetést tervezni, hogy nem tudja, milyen bérben állapodnak meg a munkavállalókkal.

A szakszervezet a korábbi évekhez hasonlóan 2019-re is 15 százalékos emelést kért. Ez 2017-ben megvalósult, idén ebből 12 százalék teljesült, ami Naszályi Gábor szerint kevés, ez szerinte a munkaerőhiányból is látszik.

A szakszervezeti elnök szerint elsődlegesnek kellene lennie, hogy emeljenek és itt tartsák a dolgozókat.

"Mi azoknak az érdekeit képviseljük, akik még itt vannak"

- egyértelműsítette az Egységes Közlekedési Szakszervezet elnöke, aki szerint "könnyű bevonzani a mindenféle idealizált üzenetekkel az embereket, akik később döbbennek rá, hogy

a töredéke sem igaz annak, amit a reklámfilmekben és egyéb felületeken eljuttatnak hozzájuk,

és ők is el fognak menni". A szakszervezeti vezető szerint nem arra kellene törekedni, hogy új alkalmazottakat vegyenek fel, hanem arra, hogy megtartsák a dolgozókat, ehhez pedig Naszályi Gábor szerint arra van szükség, hogy anyagilag is megbecsüljék az alkalmazottakat.

Az InfoRádió keresi az ügyben a BKV-t, amint válaszolnak, cikkünket frissítjük.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.02.17. hétfő, 18:00
Csiki Varga Tamás
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet tudományos főmunkatársa
Veszélyes csapda egy államnak belföldre eladósodnia

Veszélyes csapda egy államnak belföldre eladósodnia

Az EU-tagállamok fiskális helyzete jelentős eltéréseket mutat, különösen az államadósság, a költségvetési egyenleg és a bankrendszer hazai államadósság-kitettsége („home bias”) tekintetében. Míg korábban az Európai Unió kifejezetten pártolta, hogy a tagállamok a hazai szereplőkre támaszkodjanak inkább az adósságfinanszírozásban, most egy friss bizottsági elemzésben árnyalták már álláspontjukat. Arra jutottak, hogy a magas belföldi kitettség (különösen ha a bankrendszer felé áll fenn) növeli a pénzügyi stabilitási kockázatokat, különösen egy esetleges fiskális vagy gazdasági sokk esetén a túlságosan nagy egymásrautaltság miatt, amire a Bizottság erősebb diverzifikálást ajánl a finanszírozásban.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. február 16. 14:09
×
×
×
×