Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus

Tíz magyar-osztrák határátkelő sorsa kérdéses Szijjártó Péter szerint

A Magyarország és Ausztria közötti - autóforgalomra alkalmas - 39 határátkelőből 29-en továbbra is zavartalanul haladhatnak át a személygépjárművek, tíz sorsa tisztázatlan, ezekről a határátkelési pontokról közös munkacsoport fog dönteni - jelentette ki a külgazdasági és külügyminiszter az ausztriai Kismartonban (Eisenstadt) tartott sajttájékoztatón szerdán.

Szijjártó Péter a Hans Niessl burgenlandi tartományfőnökkel folytatott megbeszélés után hangsúlyozta, a két ország közös munkacsoportot állít fel, hogy a kialakítsák a kérdés mielőbbi, a "közösségek megelégedésére irányuló megoldását".

A magyar miniszter megjegyezte, hogy a kérdéses 10 átkelő közül 7 földút.

Hozzátette, hogy Magyarország minden szükséges lépést megtett annak érdekében, hogy az országba illegális bevándorlók ne léphessenek be, ezért szükségtelenek az osztrák szigorítások.

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×