eur:
400.21
usd:
347.31
bux:
0
2025. június 12. csütörtök Villő
Összetorlódott járművek araszolnak az M7-es autópálya Budapest felé vezető oldalán, a töreki pihenőhely közelében, ahol a rendőrség és társszervei teljes kitereléses közlekedésrendészeti ellenőrzést tartanak.
Nyitókép: MTI Fotó: Varga György

Megszűnhetnek a torlódások a Balatonnál

Látványosan épül az új külön szintű csomópont az M7-es sztráda és a 710-es számú főút csatlakozásánál.

2008 májusában adták át a 71. számú főút Balatonakarattya–Balatonfűzfő elkerülő szakaszát. A 17,3 kilométer hosszú szakasz nagy népszerűségre tett szert a közlekedők körében, ma már 710-es főútnak hívják, de ahogy nőtt az út forgalma, úgy derült ki, hogy a balatonakarattyai körforgalom áteresztőképessége szűkös, mert az út itt csatlakozik vissza a régi 71-es főúthoz.

Egy 2017 októberében kezdett új beruházás a 710-es számú főutat közvetlenül csatlakoztatja az M7-es autópályához. A csatlakozásnál különszintű csomópont épül, mintegy 1,5 kilométer hosszban gyűjtő-elosztó sávot is kialakítanak az M7-es autópálya jobb oldalán. Az új útszakasz kétszer egy sávos lesz, 2,5 kilométer hosszban. A meglévő 710-es számú főút kapcsolatánál körforgalmat alakítanak ki, és biztosítják a Budapest–Balaton kerékpárút különszintű átvezetését is.

A veol.hu beszámolója szerint a beruházás jó ütemben halad, a látványosabb elemekkel – például a hídpillérek, a nyomvonal – már a közlekedők is találkozhatnak. A projekt megvalósításának tervezett befejezése 2019 negyedik negyedéve. Ha elkészül, a hétköznapokban érzékelhető hatású lesz.


VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.06.12. csütörtök, 18:00
Csizmazia Gábor
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézetének tudományos munkatársa
EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. június 12. 07:21
×
×
×
×