Az Országházban rendezett díjátadó ünnepségen Kiss Károlyné Ildikó, az Érték és Minőség Nagydíj pályázati titkárság ügyvezető igazgatója azt emelte ki, hogy az ország gazdasági versenyképessége csak jó minőségű termékekkel biztosítható. A nagydíj útmutatást ad a fogyasztóknak vásárlásaikhoz, és kiemeli a díjazottakat a gazdasági élet szereplői között.
Az ünnepségen a nagydíjak mellett több különdíjat is átadtak. A 46 pályázó 51 pályázata 20 pályázati témakörhöz kapcsolódott. Az Érték és Minőség Nagydíjat és az ezzel járó tanúsító védjegyet a nyertes pályázók egy évig díjmentesen használják.
A pályázóknak szakmai segítséget nyújtott a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala.
A Magyar Termék Nagydíj minőségtanúsító pályázat 1998-ban indult útjára. Azóta a magyar gazdaság sokat fejlődött, sőt a Kárpát régióban tevékenykedő magyar érdekeltségű vállalkozások is megerősödtek, ez vezérelte többek között az Érték és Minőség Nagydíj megalapítását. A díj azért is jött létre, hogy
legyen egy olyan minősítés, egy olyan embléma, egy olyan márka, ami nemzetközi viszonylatban is megállja a helyét, értéket közvetít, ugyanazt jelenti a világ minden táján
- mondta az InfoRádiónak Kiss Károlyné Ildikó, az Érték és Minőség Nagydíj Pályázati Titkárság ügyvezető igazgatója.
Díjazottak
Olyan árukat, termékeket, és szolgáltatásokat díjaznak, amelyek az átlagostól kiemelkednek egy szigorú követelményrendszer szerint. Kiemelkedő minőségűek, piacképesek, környezettudatosak, energia hatékonyak, és ez szinte a gazdaság teljes palettáját lefedi - hangsúlyozta az ügyvezető igazgató.
Mint mondta, nagyon sok témakörben lehet pályázni, ilyen a klasszikus: ruházat, élelmiszer, nyomdai anyag termékpályázati kör, de nagyon intenzíven jelentkeznek különböző szolgáltatások, rendezvények, és informatikai pályázatok is.
"Most már olyan összetett pályázatok jelentkeznek, ahol több témakör kapcsolódik össze.
Az informatika, a számítástechnika, a digitalizáció minden pályázatnál megjelenik, hiszen beszövi a mindennapjainkat, vagy a termékekhez most már szolgáltatások is kötődnek,
vagy a szolgáltatásokhoz egyéb fogyasztót segítő kapcsolatrendszer alakul" - összegezte Kiss Károlyné Ildikó.