eur:
392.6
usd:
362.16
bux:
72132.83
2024. július 7. vasárnap Apollónia
Filep Józsefné Ildikó buszvezető a 198-as buszt vezeti Rákoscsabán 2016. február 29-én. 1911-ben ünnepelték meg először a nemzetközi nőnapot, amelynek időpontja 1913 óta március 8. A nők jogai és a nemzetközi béke napját 1977-ben tette hivatalos ünneppé az ENSZ-közgyűlés.
Nyitókép: MTI/Kallos Bea

Egyre több nő mer nagy járműveket vezetni

Mintegy tíz százalékkal nőtt az elmúlt években a villamosvezetőnek jelentkezők között a nők aránya, a villamosok 40 százalékát már hölgyek vezetik a fővárosban. Az Egységes Közlekedési Szakszervezet elnöke szerint egyes ágazatokban a bérhelyzet rendezésének köszönhetően enyhült a létszámhiány.

Minden kisfiú életében van egy olyan korszak, amikor buszvezető akar lenni, hagyományosan az autóbusz a férfiasabb szakma. Viszont a villamosvezetők, trolibuszvezetők között mindig is voltak jelentős számban nők - mondta Naszályi Gábor, az Egységes Közlekedési Szakszervezet elnöke.

Talán azért is lehet ez így, mert a villamosvezetéshez nincs szükség személyautóra és jogosítványra, és a társadalomban az elmúlt rendszerben amúgy is férfiak voltak azok, akik autót vezettek, a nők talán bátortalanok voltak, hogy a közlekedési közösség tagjává váljanak - tette hozzá.

"Ez jelentősen megváltozott, nem ijednek meg a hölgyek attól, hogy nagyobb járműveket is vezessenek, és nagyon jól is vezetik ezek a munkatársaink a járműveket"

- közölte Naszályi Gábor.

Az Egységes Közlekedési Szakszervezet elnöke szerint az elmúlt időszak létszámhiányos helyzetében továbbra is a férfiak a busz felé tendálnak, a hölgyek pedig a villamos és a trolibusz felé.

BKV-kampány

Az elmúlt két évben a BKV felismerte, hogy meg kell fizetni a dolgozókat, ebben az ágazatban érezhető, hogy emelkednek a bérek, erre különös hangsúlyt helyeztek a munkáltatók is - mondta az elnök.

A kezdő munkaerő fokozott megfizetése, a garantált bérminimum szintjének elérése, vagy akár azt meghaladó mértékű megfizetése járult hozzá ahhoz, hogy javult a foglalkoztatás.

- tette hozzá.

"Az autóbusznál már vannak olyan divíziók, ahol megfelelő szám áll rendelkezésre, a villamosnál is úgy néz ki, hogy az ágazat azzal számol, hogy jövőre már ők is elérik a biztonságos üzemeltetéshez szükséges szintet" - összegezte Naszályi Gábor.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.08. hétfő, 18:00
Lakatos Júlia
a Méltányosság Politikaelemző Központ stratégiai igazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×