eur:
401.37
usd:
365.71
bux:
73411.75
2024. október 6. vasárnap Brúnó, Renáta

Kulcsfontosságú témákról beszélt Tarlós István

Az uniós támogatásból biztosítottnak látszik a 3-as metró felújítása – fogalmazott a főpolgármester szokásos pénteki sajtótájékoztatóján. A légkondicionáló berendezést viszont továbbra sem használni a szerelvényekben. Tarlós István a buszgyártásról és esetleges következő főpolgármesteri ciklusáról is beszélt.

Az Európai Bizottság júliusi döntése a 3-as metróvonal rekonstrukciójának összes elszámolható költségét mintegy 557 millió euróban határozta meg, ez nagyjából 180 milliárd forint - mondta a főpolgármester pénteki budapesti sajtótájékoztatóján, megjegyezve, hogy ez a döntés kedvezőbb annál, mint amire számított.

Hozzátette, azt javasolja a kormánynak, hogy az uniós források biztosítsák az elszámolható költségek 85 százalékának fedezetét, mintegy 149 milliárd forintot, a fennmaradó költségeket pedig a kormány és az önkormányzat biztosítsa.

A főpolgármester kitért arra is, hogy jelenleg a támogatási szerződés 137,5 milliárd forintot tartalmaz, és a nem elszámolható költségekre eddig is számolni kellett körülbelül 5 milliárd forintot. Továbbá 5,6 milliárd forint értékben megállapodásuk van a metróvonal teljes akadálymentesítésére.

Tarlós István kérdésre válaszolva elmondta, a 3-as metró felújított szerelvényeire szerkezeti okokból nem fér klímaberendezés. A 3-as metrónál csak nagy teljesítményű ventilátorok megvalósítása jöhet szóba, ebben is gondolkodik a BKV és BKK - közölte.

Egyben fejleszthetnek

A Lánchíd felújításáról a főpolgármester elmondta,

pozitív visszajelzésük van arról, hogy a kormánytól megkapják majd azt a körülbelül 6 milliárd forintos különbözetet, amely a híd és környékének egy projektben történő felújításához szükséges.

Annak kapcsán, hogy korábban szóba került, átalakítható-e a Lánchíd gyalogos híddá, elmondta: egyelőre nem szabadítható fel a híd a közúti forgalom elől, és a híd szerkezeti adottságai sem megfelelőek ahhoz, hogy gyalogos híd legyen. Egyetlen lehetőség a forgalomnak egy Duna alatti alagútban történő átvezetése lehetne.

Máshol lehetne gyalogos híd

Ugyanakkor Tarlós István elmondta azt is, adott a lehetősége annak, hogy máshol épüljön gyalogos híd, több alternatíva felmerült már. A legnagyobb támogatottsága a Margitsziget gyalogos hidakon való megközelítésének van. Az elképzelések szerint a budai oldalról a Szépvölgyi út, a pesti oldalról a Dráva utca irányából lehetne ilyen módon a Margitszigetre menni.

Főpolgármesterség

Az újraindulását firtató kérdésekre válaszolva Tarlós István azt közölte: valószínűleg nem vállalná 2019-től az újabb ötéves főpolgármesteri ciklust. "Nem nagyon kapaszkodom egy újabb ciklusért, (...) valószínűleg nem hajlok arra, hogy vállaljam" - fogalmazott. Hozzátette: Orbán Viktor miniszterelnökkel lesz még egy beszélgetése az ügyben, ezért kategorikusan nem fogalmaz meg ez ügyben "semmit".

Tarlós István kérte, hogy a feleségét ne keverjék bele az újraindulás kérdésébe. Kijelentette: egyedül ő dönt majd abban, hogy elvállalja-e a jelölést; a felesége abban támogatja, amit ő dönt. Tarlós István kitért arra is,

ha vállalja a jelölést, akkor biztos közvetlen választás lesz. Ha nem vállalja, akkor nem tudja mi lesz

- tette hozzá.

Címlapról ajánljuk
Fenyegető prosztatarák, a tünetmentesség miatt muszáj szűrésre menni

Fenyegető prosztatarák, a tünetmentesség miatt muszáj szűrésre menni

Továbbra is későn fordulnak orvoshoz a férfiak Magyarországon, ezért országos férfiegészség-kampány és PSA-szűrést indul betegszervezetek és az urológusszakma összefogásával a prosztatarák ellen. Itthon naponta három férfi hal meg a betegségben, pedig a prosztatarák korai felismerés esetén jól gyógyítható.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.10.07. hétfő, 18:00
Karácsony Gergely
Budapest főpolgármestere
Megjött a bejelentés: még két úszó LNG-terminál áll üzembe Németországban a tél előtt

Megjött a bejelentés: még két úszó LNG-terminál áll üzembe Németországban a tél előtt

Még a tél előtt üzembe helyeznek két úszó terminált cseppfolyósított földgáz (LNG) fogadására Alsó-Szászország partjainál, Stadéban és Wilhelmshavenben - jelentette be a szövetségi üzemeltető társaság, a Deutsche Energy Terminal (DET) szóvivője vasárnap. A projektek indulását még az első félévre lehetett várni, de szállítási problémák adódtak, így a következő hetekben indulnak majd el, amikor a német föld alatti gáztárolók töltöttsége 96%-os, ami az éves német gázfogyasztás 27%-a. A gázellátás biztonságáról és gázbeszerzési stratégiákról is szó lesz a Portfolio október 10-i Energy Investment Forum konferenciáján, amelyre még nem késő itt jelentkezni.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×