Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
Járművek várakoznak 2018. január 6-án az M1-es autópályán a hegyeshalmi határátlépési pont közelében, ahol a megnövekedett forgalom miatt hat kilométeres torlódás alakult ki.
Nyitókép: Krizsán Csaba

Nagy munkák kezdődnek az M1-esen

Az M1-es autópálya 12 kilométernyi szakaszon újul meg.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. folytathatja az M1-es autópálya felújítási munkáinak következő ütemét. 2018. június 28-án kezdik el a terelés kiépítését a szakemberek, a kivitelezési munkák pedig 2018. július 2-től indulhatnak. A gyorsforgalmi út Győr-Hegyeshalom felé vezető oldalán, a 28-as és a 40-es kilométerszelvények közötti szakaszán valósulhat meg az útalapot is érintő felújítás, mely várhatóan 140 napig tart majd.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. idén már több ezer tonna aszfaltot használt fel az M1-es autópálya javítási munkái során. Ezen felül a kormány által biztosított 4,1 milliárd forintos forrásból áprilisban elindulhatott az autópálya Győr felé tartó oldalán, a 16-os és 18-as kilométerszelvények között szakasz felújítása is. Az idei évre tervezett felújítások következő üteme a 28-as és 40-es kilométerszelvények között folytatódik 2018. július 2-től, szintén a Hegyeshalom felé vezető oldalon, Bicske és Tatabánya között. A kivitelezéshez kapcsolódó terelés kiépítése a Budapest felé vezető oldalon június 28-án kezdődik, a Győr felé tartó oldalon pedig július 1-jén alakítják ki a munkaterületet, ekkor sávelhúzással egy forgalmi sávot már átterelnek a szakemberek a főváros felé tartó irányra.

Az összesen 12 kilométert érintő felújítás három ütemben, szakaszosan valósul meg. A Győr felé vezető oldalon zajló munkálatok során először a külső és a kapaszkodó sáv felújítására kerül sor, majd ezt követően végzik el a belső sáv felújítását. A kivitelezés ideje alatt a lehetséges helyszíneken, ahol a leállósáv és a külső sáv teherbírása engedi, ott úgynevezett 2+1+1 sávos forgalomterelés lesz érvényben. Ez azt jelenti, hogy a Budapest felé vezető oldalon a forgalom a leálló- és külső sávon haladhat, a Győr felé vezető oldalról pedig egy sávot átterelnek a főváros felé vezető oldal belső sávjára, míg a munkavégzés mellett a Hegyeshalom felé vezető oldalon a belső vagy a külső sávot használhatják majd a közlekedők. Vagyis ezzel a módszerrel a lehetséges helyeken a pálya 2x2 sávos áteresztő kapacitása megmaradhat a felújítás mellett is.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. arra kéri a közlekedőket az úton dolgozók és a többi járművezető biztonsága érdekében, hogy a munkaterületen érvényes ideiglenes sebességhatárokat mindenképpen tartsák be.

Címlapról ajánljuk
Túlélte az első vihart az örökös válságország

Túlélte az első vihart az örökös válságország

Argentína 2025-ben átfogó gazdaságpolitikai irányváltást hajtott végre: Javier Milei elnök a korábbi államközpontú modellről egy piacalapú rendszerre helyezte át a gazdaság intézményeit. Az intézkedésekkel az elnök a fiskális fegyelem megteremtését, a tartósan magas infláció letörését és a tőke- és árfolyamkorlátok fokozatos feloldását célozta. Ahogy egy ilyen mértékű reform esetén az várható volt, az évet nagy sikerek és kudarcok váltakozása jellemezte, a viszonylagos stabilitást pedig csak az Egyesült Államok politikai és pénzügyi támogatása és Milei október végi választási győzelme hozta el.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×