eur:
402.65
usd:
360.95
bux:
97065.84
2025. május 16. péntek Botond, Mózes
Fiatal utasok tartanak a 4-es metró végállomásához a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) őrmezői autóbusz végállomásáról. Távolabb személygépkocsikkal teli P+R gépjárműparkoló, a háttérben pedig a múlt század hetvenes éveiben épült őrmezői lakótelep épületei.          MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba  *************************** Kedves Felhasználó!
Nyitókép: Jászai Csaba

Nem a klímán spórol a BKK

A klíma használatának szigorú szabályai vannak a tömegközlekedésben, és ezek betartását a megrendelő ellenőrzi is.

A BKV buszvezetői álláshirdetésében üzemanyag-megtakarításból eredő bérpótlékot ajánl a jelentkezőknek. Ezt azonban nem akkor kapják a sofőrök, ha nem használják a klímát. Ha a buszban meleg van, annak más az oka - hangsúlyozta Naszályi Gábor, az Egységes Közlekedési Szakszervezet elnöke.

Nem a spórolás az oka annak, hogy a fővárosban közlekedő BKV vagy BKK buszokon néha nem működik a légkondicionáló berendezés. Az üzemanyag-megtakarítás után kapnak ugyan extra juttatást a sofőrök, de azt, hogy valaki az extrém hőségben emiatt ne kapcsolná be a légkondicionálót, az EKSZ elnöke nem tartja valószínűnek. Naszályi Gábor az InfoRádiónak azt mondta, ez már csak azért sem valószínű, mert a klímás időszakban emelt normával járnak a buszok, így az üzemanyag-megtakarítás megmarad.

Mint mondta,

a klíma használatának szigorú előírása van, 24 fokos hőmérsékletnél a megrendelő, például a BKK, elrendeli a klímahasználatot, és ellenőrzi is.

Ha a járművezető nem kapcsolja be a légkondicionálást, jelentős anyagi megvonásban részesül, ezért nem érné meg kikapcsolni azt.

Hivatalosan a járműben 6-8 fokkal lehet csak hűvösebb, mint a kinti hőmérséklet. Ezekben a kánikulai napokban ettől még nem biztos, hogy sokat javul az utasok hőérzete, hiszen ha kint 32 fok van, akkor az utastérben nem lehet hidegebb 26-28 foknál, ami nem mondható hűvösnek. Egyébként

a buszon a vezetőfülkében van a legmelegebb, tehát a sofőr szenvedné meg a legjobban, ha nem működtetné a klímát.

A szakszervezeti vezető arról is beszélt, hogy még mindig futnak olyan járművek, amelyekből gyárilag hiányzik a klíma. Ha egy buszon van klíma, de elromlik, azt a vezető köteles jelezni. Ilyenkor a járművet lecserélik, elvileg olyan busz nem kerülhet forgalomba, amelyben van klíma, de nem működik. A gyakorlat gyakran csúcsforgalom idején felülírhatja ezt a szabályt - mondta az Egységes Közlekedési Szakszervezet elnöke.

Az EKSZ közleményben utasította vissza a buszvezetőket érő alaptalan támadásokat.

Szinte már tömegek állítják, hogy a sofőrök szándékosan nem hűtik az utasteret, és ebben a hangulatteremtésben élen jár a legnagyobb közösségi portálon szerveződött csoport.

"Hadjáratról van szó a sofőrök ellen, és felháborító, hogy a munkáltatók egyike sem szólal meg alkalmazottai védelmében" - mondta Naszályi Gábor.

KAPCSOLÓDÓ HANG

VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.05.19. hétfő, 18:00
Szakáli István Loránd
az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány stratégiai igazgatója
Kisebb megállapodásokkal zárult csak a mai béketárgyalás, dübörög tovább a háborús gépezet - Híreink az orosz-ukrán konfliktusról pénteken

Kisebb megállapodásokkal zárult csak a mai béketárgyalás, dübörög tovább a háborús gépezet - Híreink az orosz-ukrán konfliktusról pénteken

Csütörtökön az orosz és az ukrán delegáció is megérkezett Isztambulba, de a béketárgyalások nem indultak meg. A török közvetítéssel folyó megbeszélésre végül ma kora délután került sor. Donald Trump és Marco Rubio szerint is szükség lesz az amerikai és orosz elnökök találkozójára, ezzel Dmitrij Peszkov, a Kreml szóvivője is egyetértett. A tárgyalásokkal párhuzamosan az oroszok egyre közelebb jutnak Dnyipropetrovszk megyéhez. Délután véget értek a béketárgyalások: semmilyen áttörésről nincs hír, bár kisebb megállapodásokott kötött a két fél. Cikkünk folyamatosan frissül az orosz-ukrán háború legfontosabb híreivel.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×