A testület 20 igen szavazattal, nyolc nem ellenében és egy tartózkodás mellett döntött arról, hogy az ügyben felkért szakmai grémium többségi javaslata alapján a Duna-parton létesítendő, a kerítések vonalához igazodó nyomvonal továbbtervezését támogatja. A Dunával párhuzamos védműszakasz megvalósításáról a Fővárosi Közgyűlés a továbbtervezést követően, valamint a kisajátításhoz kapcsolódó kártalanítás költségeinek ismeretében dönt.
Tarlós István főpolgármester a napirendi vitában azt hangsúlyozta:
semmi mást nem akarnak, mint megvédeni a csillaghegyi öblözetet,
az ügyben nyolc szakvélemény készült, de olyan megoldás nem létezik, amellyel mindenki teljesen elégedett lesz.
Eredménytelen a városnéző buszok üzemeltetésére vonatkozó koncessziós eljárás
A Fővárosi Közgyűlés eredménytelenné nyilvánította a városnéző buszok üzemeltetésére vonatkozó koncessziós eljárást az ülésen. A testület 24 igen szavazattal 4 tartózkodás mellett döntött az eljárás eredménytelenné nyilvánításáról.
A közgyűlés egyben felkérte Tarlós István főpolgármestert, hogy vizsgálja meg: a BKV milyen feltételekkel tudná a saját erőforrásaival vagy alvállalkozó bevonásával üzemeltetni városnéző buszokat.
A képviselők emellett kérték, hogy vizsgálják meg egy új koncessziós beszerzési eljárás BKV általi előkészítésének és lebonyolításának lehetőségét.
A kormánnyal tárgyalna a főváros a Lánchíd és környéke egyidejű felújítása érdekében
A Fővárosi Közgyűlés felkérte Tarlós István főpolgármestert, hogy a Lánchíd, a várhegyi alagút és a Clark Ádám tér egyidejű felújítása érdekében kezdeményezzen tárgyalásokat a kormánnyal a hiányzó források biztosításáról.
A testület egyhangúlag döntött arról, hogy a Lánchíd, a várhegyi alagút és a Clark Ádám tér felújítása egy ütemben történjen meg
úgy, hogy a feladatot rövidebb idő alatt, valamint megfelelő ütemezéssel egyidejűleg kell kivitelezni, amennyiben a szükséges források rendelkezésre állnak. A közgyűlés felkérte Tarlós Istvánt, hogy a rekonstrukcióhoz szükséges, még hiányzó forrás biztosítása érdekében tárgyalásokat kezdeményezzen és folytasson a kormánnyal, amelynek eredményéről legkésőbb a jövő évi költségvetési javaslatot tárgyaló közgyűlési ülésen adjon tájékoztatást.
A Tarlós István által jegyzett előterjesztésben emlékeztettek: pénzügyi okokból az a közgyűlési döntés született áprilisban, hogy első ütemként a Lánchíd és a villamos- és közúti aluljáró, második ütemként a várhegyi alagút és a Clark Ádám tér felújítása történik meg.
Az első ütemhez szükséges mintegy 16,4 milliárd forint a főváros idei költségvetésében rendelkezésre áll. A második ütemhez szükséges források a 2022-2024. évekre lettek számításba véve.
Mint az elfogadott javaslatban írták, a közgyűlés döntését követő időszakban a városvezetésben felmerült, hogy milyen feltételek rendelkezésre állása esetén lehetne a teljes feladatot rövidebb idő alatt, egy projekt keretében, valamint megfelelő ütemezéssel egyidejűleg végrehajtani.
A következő hónapok lehetőséget adnak arra, hogy "sorra vegyük azokat a feltételeket", melyekkel biztosítani lehet az alagút és a tér felújításához szükséges források mielőbbi megteremtését. "Alapozva arra, hogy a kormány kiemelt figyelmet fordít többek között a fővárosi közlekedést érintő fejlesztésekre, indokolt, hogy a már megkezdett egyeztetéseken tárgyaljunk a hiányzó forrás mielőbbi megteremtésének a lehetőségéről" - fogalmaztak, hozzátéve, hogy ez egyben kizárhatja "a közvélemény irreális kivitelezési időigényekkel történő felesleges riogatását".
A szükséges anyagi fedezet rendelkezésre állása esetén az alagút és a tér rekonstrukciós munkálatai a jelenleg tervezettől korábban, szándékuk szerint 2019-től megkezdődhetnének, így a teljes felújítás körülbelül három év alatt megvalósítható. Feltételezve a kivitelezés 2019-2020-as kezdését, a befejezés 2021-2022-re várható.
Igen az Eb-pályázatra
A közgyűlés támogatta a Magyar Labdarúgó Szövetség (MLSZ) azon szándékát, hogy Budapest is az egyik rendező városa legyen a 2021-es U21-es labdarúgó Európa-bajnokságnak. A képviselők 24 igen szavazattal, 4 ellenzéki tartózkodás mellett hagyták jóvá az erről szóló előterjesztést. Tarlós István főpolgármester hangsúlyozta, a pályázattal és a rendezéssel nem keletkezik költségvállalási kötelezettsége a fővárosnak. Az indítvány szerint a főváros támogatásának feltétele, hogy a kiadásokat a kormány kormányhatározatban vagy az MLSZ nyilatkozatban vállalja.
Az MLSZ-nek augusztus végéig kell benyújtania pályázatát. A tervek szerint az egyik budapesti helyszín a Groupama Aréna lehet, a másik pedig az új kispesti vagy az újpesti stadion
Párbeszéd: romboló a javaslat
A Párbeszéd szerint az érintetteknek megalázó, a természeti értékek szempontjából pedig romboló a városvezetés Római-part árvízvédelméről szóló legújabb javaslata.
V. Naszály Márta, az ellenzéki párt budapesti képviselője szerdán, a Fővárosi Közgyűlés rendkívüli ülése előtt tartott sajtótájékoztatón ismételten elfogadhatatlannak nevezte a Dunával párhuzamos védekezés jelenleg javasolt módját, ugyanakkor megjegyezte, a terület két patakját érintő tervekkel egyetértenek és azokat minél hamarabb meg kell valósítani.
A Párbeszéd politikusa kitért arra is, a Lánchíd többéves felújítása alatt meg kellene vizsgálni, hogy a hidat a későbbiekben érdemes lenne-e csak a gyalogosok és kerékpárosok előtt megnyitni.
V. Naszály Márta szerint Budapestnek elő kellene írnia, hogy a városnéző buszok kizárólag elektromos járművek lehetnek.
MSZP: gyorsítsák fel a Lánchíd felújítását
Az MSZP felszólította Tarlós István főpolgármestert, teremtse meg a Lánchíd gyorsabb felújításához szükséges forrásokat, hogy a beruházás öt év helyett két és fél év alatt megvalósulhasson.
Horváth Csaba, az ellenzéki párt budapesti képviselője szerdán, a Fővárosi Közgyűlés rendkívüli ülése előtti sajtótájékoztatóján kifejtette, a fővárosiak átlagosan naponta 20 milliárd forint adót fizetnek be, a főpolgármesternek pedig ennek az összegnek mindössze a negyedét, 5 milliárdot kellene elkérnie a kormánytól a Lánchíd felújításának gyorsításához.
A szocialista politikus emellett ismételten azt kérte, hogy a Római-part árvízvédelmének kialakításakor elsősorban a Nánási úton húzódó védelmi vonalat erősítsék meg. Szerinte ezt az is indokolja, hogy a Tarlós István által felkért szakértők szerint is tönkretenné a Római-partot a partra tervezett gát.
A Jobbik szerint a BKV üzemeltesse a városnéző buszokat
A Jobbik egyetért azzal a Fővárosi Közgyűlés előtt fekvő alternatív javaslattal, amely szerint a teljes mértékben önkormányzati tulajdonban álló BKV Zrt.-nek kellene üzemeltetnie a budapesti városnéző buszokat.
Tokody Marcell, az ellenzéki párt budapesti képviselője a közgyűlés rendkívüli ülését megelőzően tartott sajtótájékoztatón aranytojást tojó tyúkként jellemezte a városnéző buszok üzemeltetését, ami szerinte a következő 15 évben busás hasznot hozhat a városnak.
A Jobbik politikusa ismételten elfogadhatatlannak nevezte, hogy az eredeti javaslat - amelyet szerdán harmadik alkalommal próbál napirendjére venni a közgyűlés - nem a legtöbbet fizető ajánlattevőt hozta ki győztesként, hanem azt az indulót, aki 41 millió forint helyett havonta 25 millió forintot fizetne a koncesszióért.